Inzerát na pracovní pozici
Časová dotace
1 × 45 min.
Vzdělávací cíle
Integrace s dalšími vzdělávacími obory
1. Evokace
Možné otázky na úvod pro celou třídu:
Možná řešení:
2. Uvědomění
Učitel společně se třídou vyhledá na internetu několik inzerátů z oborů, které žáci studují. Žáci se snaží v inzerátu rychle zorientovat a vyhledat rozhodující údaje – požadavky zaměstnavatele, mzdu, nástup, benefity atd.
Úkoly pro skupinovou práci (5 skupin):
Vyhledejte si 2–3 inzeráty na pozici, která by se vám líbila. Vyhledejte následující pojmy v inzerátech a zapište si jejich význam. Jednotlivé položky vysvětlete (Např. benefit stravenky – poukázky na potraviny v předem stanovené hodnotě, které zaměstnavatel každý měsíc dává zaměstnanci: Jde o nepeněžní část mzdy, ze které zaměstnanec neplatí daně ani odvody na SP a ZP. Zaměstnavatel si je může dát do nákladů.). Výstupem skupinové práce je buď ústní prezentace, nebo písemný výklad pojmů.
Skupiny si navzájem objasní významy pojmů. Každá skupina může ústně prezentovat svou část inzerátu nebo během skupinové práce napíše význam pojmů a učitel promítne výstup celé třídě. Oba způsoby by měly vzbudit diskuzi na dané téma.
3. Reflexe
Možné otázky pro celou třídu nebo skupiny:
Metodické poznámky
Na tuto aktivitu navazuje výuková aktivita zaměřená na tvorbu životopisu a motivačního dopisu. Pokud má učitel omezený čas, který tématu může věnovat, lze psaní motivačního dopisu zahrnout do této aktivity po skupinové práci.
Zahraniční portály s nabídkou práce jsou předmětem samostatné aktivity.
Zdroje potřebné k výuce:
Slovník cizích slov: slovník cizích slov
Portály s nabídkami pracovních pozic – viz výše
Ověření ve výuce
Ověřeno ve výuce 2. ročníku učebního oboru s technickým zaměřením. Žáci pracovali velmi aktivně, našli několik portálů s pracovními pozicemi a většinu pojmů byli schopni výstižně vysvětlit. Ostatní pojmy si ve skupinkách nebo dvojicích vyhledali. Přidali i vlastní zkušenosti s ucházením se o zaměstnání či brigádu a sdíleli si reference. Aktivitu lze stihnout za 45 min.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.