Využívání digitálních technologií při výuce cizích jazyků na gymnáziích je nedílnou součástí výuky, a to jak na straně učitele, tak i žáka. V průběhu celého vzdělávání na gymnáziu jsou rozvíjeny a prohlubovány digitální kompetence, které si žáci osvojili již na ZŠ. Učitelé i žáci využívají digitální technologie k podpoře receptivních a produktivních řečových dovedností. Účelné využívání digitálních technologií ovlivňuje úspěšnost v osvojování si cizího jazyka, ať už se jedná o první cizí jazyk, nebo o druhý a další cizí jazyk.
![]() |
Autor díla: Martina Dočekalová |
V cizím jazyce můžeme digitální kompetence rozvíjet různými způsoby.
Co by měl žák zvládnout na konci studia cizích jazyků na gymnáziu, vyplývá z popisu jazykových dovedností očekávané výstupní úrovně ve Společném evropském referenčním rámci jazyků v jeho nové doplněné verzi z roku 2020 (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment – Companion Volume). V tomto novém vydání se v popisu dovedností již cíleně pracuje i s obrazem jazyka, se kterým se setkáváme v digitálním prostoru.
Využitím digitálních nástrojů může žákům usnadnit dosažení očekávané výstupní úrovně.
RECEPTIVNÍ DOVEDNOSTI
Jak mohou digitální nástroje a dovednost je využít pomoci žákovi v dosažení výše uvedeného?
PRODUKTIVNÍ DOVEDNOSTI
Jak mohou digitální nástroje a dovednost je využít pomoci žákovi v dosažení výše uvedeného?
INTERAKTIVNÍ ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI
Jak mohou digitální nástroje a dovednost je využít pomoci žákovi v dosažení výše uvedeného?
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.