Motivace, úvodní informace podány v hodině přírodopisu (přírodopisném semináři), vytvoření chronologické řady
V úvodní (motivační) hodině dostanou žáci jednoduchý úkol. Nejprve se rozdělí do dvou skupin (objevitelé a historici). Využívá se skupinové práce žáků a brainstormingu. „Objevitelé“ dostanou za úkol vvpsat co nejvíce osobností, které souvisí s biologií a dopsat k nim obor, event. objev, kterým se zabývají (zabývali). Se svými objevy pak seznámí ostatní žáky. „Historikové“ se zabývají historickými souvislostmi. Postačí orientační časové zařazení, stručná charakteristika historických období. Objevitelé a historici propojí získané informace a vytvoří chronologickou řadu. Žáci si vytvoří kartičky s rozepsanými stoletími, letopočtem a stručným popisem historické události v českých příp. světových dějinách.
K vytvoření chronologické řady využijeme např. nevzhlednou část zdi ve třídě, kterou hezky zamaskujeme, příp. jakoukoli volnou část zdi v učebně (ve třídě).
Hřebíky připevníme začátek a konec provázku (chronologické řady). Pomocí samolepící hmoty přilepíme na zeď kartičky se stoletím a letopočtem. Učitel upozorní žáky, aby dodrželi zhruba stejnou vzdálenost mezi jednotlivými stoletími.
Následující hodina(y) přírodopisu - zpracování plakátu (2 vyučovací hodiny)
Každý žák si z nabídky osobností biologie vybere jednoho vědce a zhotoví plakát formátu A3, příp. A2. Nabídku osobností najdete v příloze. Při tvorbě plakátu žáci využívají různých encyklopedií, učebnic přírodopisu a zeměpisu a informační technologie (internet).
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.