V Austrálii se rozhodli řešit problematiku hodnocení žákova pokroku stanovením standardu žákova výkonu, se kterým bude žákův konkrétní výkon porovnáván. Tento benchmarking by měl usnadnit a sjednotit práci učitelů, zároveň by tím rodiče dostali poměrně přesnou informaci, jaké znalosti a dovednosti jejich dítě má a jaké by mít mělo. Dosud byla hodnocení jednotlivých žáků ovlivněna konkrétním učitelem, školou, regionem a neměla stejnou váhu všude. National Curriculum Board se proto rozhodl stanovit standard od přípravných ročníků až po 12. ročník studia v angličtině, matematice, přírodních vědách a historii. Žáci budou hodnoceni stupni A-D, samozřejmě se nezapomíná ani na individuální přístup pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Důležité je, že díky každoročnímu porovnávání se standardem bude možné žákův pokrok měřit, nejen jeho výkon vyjadřovat sumativně. Více zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.