Motto - Všichni jsme stejní lidé, každý jsme jiný člověk
Téma - Ahoj ve školce
Námět projektu vychází z tématu ŠVP, v rámci jeho uskutečnění dochází k naplňování mnohých dílčích cílů a očekávaných výstupů z RVP PV. Děti se na základě uvědomování si svého já a vytváření svého sebevědomí učí zaujímat vlastní názory a postoje. V rámci odloučení na určitou dobu od rodičů se seznamují se společenstvím ostatních lidí a s pravidly tohoto soužití. Učí se uvědomovat si svá práva ve vztahu k druhému, přiznávat stejná práva druhým a respektovat je.
Projekt umožní dětem na základě prožitkového učení, kooperativních činností, tvořivých činností a vhodné komunikace vytvářet prosociální postoje (tolerance, respekt, přizpůsobivost, sociální citlivost).
Motivací pro tento projekt je zahájení nového školního roku a následné adaptační období nově přijímaných dětí, které vstupují do již existujícího dětského kolektivu. Projekt využívá příležitosti období, kdy se vytvářejí nové vztahy mezi dětmi i dospělými v novém prostředí. Je zde vytvořen prostor pro nenásilné působení pedagoga, který se programově věnuje formálním i neformálním vztahům dětí ve třídě. S využitím vhodné komunikace, her a dalších činností ovlivňuje celý kolektiv prosociálním směrem.
Podporuje utváření pozitivních vztahů dítěte k dítěti či dospělému. Posiluje, kultivuje, obohacuje jejich vzájemnou komunikaci a zajišťuje pohodu těchto vztahů.
Celý tento projekt se postupně rozrostl i do dalších témat. I zde se vycházelo z motta tohoto projektu. Postupně jsme očekávané výstupy, které byly původně vybrány pro jeden projekt, naplňovali i v ostatních tématech v průběhu celého školního roku.
Doporučená literatura:
BOROVÁ, B., SVOBODOVÁ, J.: Šimovovy pracovní listy č. 4, Portál, 1997
CÍLKOVÁ, E., SCHONEROVÁ, P.: Náměty pro multikulturní výchovu, Nakl. Portál, 2007, ISBN-978-80-7367-238-6
CLAYCOB, P.: Školka plná zábavy, Nakl. Portál, 2006,ISBN-80-7367-120-4
CLAYCOB, P.: Školka plná zábavy, Nakl. Portál, 2006,ISBN-80-7367-120-4
KOHLOVÁ, M.: 200 Výtvarných činností, Nakl. Portál, 1996,ISBN-80-85282-90-9
KOHLOVÁ, M., GAJNEROVÁ, C.: 199 Výtvarných činností, Nakl. Portál, 1997,ISBN-80-7178-148-7
MAŤÁKOVÁ, M.: Nalaďte si hlásky
MAZAL, F., CHALOUPKOVÁ, J.: Pohybové pohádky předškoláků
PŘIKRYL, G. a M.: Hrajeme si od jara do zimy, č. 5,6, 1998
PŘIKRYL, M. a G., Barevné kamínky, 2004
SMITH, Ch., A.: Třída plná pohody, Nakl. Portál, 1994,ISBN-80-7178-601-2
SVOBODOVÁ, E.: Prosociální činnosti v předškolním věku, Nakl. Raabe, 2007, ISBN-80-86307-39-5
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ A., Lidové písničky a hry s nimi, Nakl. Portál
VEBEROVÁ, E., HŘEBEJKOVÁ, J., DUŠKOVÁ, M., FILCÍK, G.: Těšíme se do školy, Státní pedagogické nakladatelství, ISBN-14-543-86
WARNER, P.: 6 X 25 HER, Nakl. Portál, 2005, ISBN-80-7178-902-X
Kolektiv autorů: 150 her k utváření osobnosti, Nakl. Portál, 1999,ISBN-80-7178-323-4
Kolektiv autorů: Hádanky pro předškoláky, Nakl. Svojtka, 2006, ISBN-80-7352-334-5
Kolektiv autorů: Malá škola pro předškoláky, Nakl. Pierot, ISBN-80-86272-18-4
Kolektiv autorů: Šimon půjde do školy, Nakl. Portál, 1995, ISBN-80-7178-046-4
INFORMATORIUM – časopis s náměty pro tvořivou práci, Nakl. Portál, ISSN-1210-7506:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.