Stupeň vzdělávání: 2. stupeň ZŠ a osmiletá gymnázia / SOŠ
Věková skupina: 13–14 let
Vzdělávací obor: další cizí jazyk – FRJ
Tematický okruh: bydlení
Očekávané výstupy:
Žák/žákyně
Časová dotace:
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Oborové:
Žák/žákyně
Digitální:
Žák/žákyně
Přínos využití digitálních technologií:
Žáci se naučí používat aplikaci Homestyler a osvojí si základy technických dovedností v oblasti tvorby digitálních návrhů interiérů. Díky možnosti virtuální prohlídky navrženého domu si během prezentace před třídou zopakují názvosloví jednotlivých částí domů a kusů nábytku v cílovém jazyce.
Žáci a žákyně:
Cílem této aktivity je zaujmout žáky a aktivovat jejich předchozí znalosti o tématu. Žáci budou znát tu část slovní zásoby, která je podobná v AJ (metoda CLIL). Pro tuto etapu bude zapotřebí silná vizuální podpora – slovní zásoba a obrázky s ní související.
Zadání:
1. Na začátku hodiny požádejte žáky, aby si vystřihli „dům“ ze šablony, kterou jim rozdáte. Originál naleznete ZDE.
2. Na okénko z venkovní strany napíšou, o jakou místnost se jedná. Dovnitř pak, co se v ní nachází (já požaduji alespoň 5 slovíček, uvést je pomocí výrazu Il y a…).
Ale pozor – slovíčka žáci nebudou opisovat z učebnice, nebo z internetu. Musí si pro ně zajít na druhou stranu školní chodby. Má to ale jeden háček: Žáci nesmí použít ani pero, ani papír. Pouze svoji paměť. (Slovíčka na chodbu nalepte před hodinou. Plakát, který používám já, naleznete ZDE).
Pro inspiraci:
Aplikace Homestyler je užitečným nástrojem pro výuku cizího jazyka, protože umožňuje studentům pracovat s reálnými předměty a situacemi, které souvisejí s interiérovým designem, a zlepšit svou schopnost konverzace a slovní zásobu v cizím jazyce. Homestyler dává žákům možnost vyjádřit kreativitu a fantazii při návrhu vlastních interiérů. Mohou si vybrat z různých barev, textur, nábytku a dalších prvků, které lze jednoduše přidávat a upravovat. Díky funkci virtuální prohlídky si mohou prohlédnout vytvořené prostory z různých úhlů a získat tak lepší představu o výsledném vzhledu.
Žáci popisují konkrétní byt/dům (např. svůj byt nebo dům snů). Při popisu by měli věnovat pozornost různým částem bytu, jako jsou místnosti, nábytek, dekorace či výbava, které jsou pro byt specifické. Aktivita nutí žáky používat správnou slovní zásobu a gramatiku, aby byl jejich popis přesný a srozumitelný. Tento typ úkolu může být upraven pro různé úrovně pokročilosti studentů. Začátečníci popisují základní prvky bytu, jako jsou například místnosti a několik jednoduchých předmětů. Pokročilejší studenti popisují větší počet prvků v bytě včetně nábytku, dekorací a výbavy. Cílem úkolu je posílit schopnost studentů vyjádřit se srozumitelně a přesně v cizím jazyce.
Aplikace Homestyler: Jak na to?
Při vytváření návrhu v aplikaci Homestyler můžete použít různé nástroje, jako jsou měřítka, kreslicí a malířské nástroje, výběry nábytku a dekorací a mnoho dalšího. Můžete také přidávat nebo odebírat různé položky podle potřeby, aby se návrh co nejvíce přiblížil vašim představám.
Žáci prezentují před třídou svůj byt/dům. Učitel i spolužáci mohou klást doplňující otázky.
Zdroje:
Aplikace nabízí velké množství hotových návrhů pokojů, bytů i domů. Během svých hodin doporučuji žákům použít předpřipravenou šablonu – vše se díky tomu dá stihnout během 45 minut.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.