Vzdělávací obor: němčina
Tematický okruh: jídlo, v restauraci
Očekávané výstupy: Žáci vytvoří vlastní jídelníček v aplikaci Canva, webové stránky vlastní restaurace a německy vyjádří, jaké jídlo by si chtěli v restauraci objednat.
Časová dotace: výuka – 2 hodiny, příprava – 1 hodina
Pomůcky: PC nebo notebooky, připojení k internetu, projektor, interaktivní tabule, chytrý telefon
Zdroje: Saywebpage (https://user.saywebpage.com/admin/24830/edit/55374)
https://de.islcollective.com/deutsch-daf-arbeitsblatter/allgemeines-thema/essen/speisekarte/56653
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Žáci
Digitální:
Žáci
Vzdělávací cíle:
Žáci
Metodická poznámka:
Učitel opakuje se žáky jazykové prostředky, které budou k aktivitě potřebovat.
Popis vzdělávací aktivity:
1. Opakování slovní zásoby a frází v restauraci
Žáci pracují ve dvojicích, kladou si otázky na prvním slidu, učitel poté zkontroluje, co zjistili.
Na druhém a třetím slidu žáci opakují různé typy podniků a slovíčka k tématu „v restauraci“.
Na čtvrtém slidu je vzorový dialog, který slouží k role play. Žáci vytváří za pomoci vzorového jídelního lístku dialogy, jeden je čísník, druhý host.
Mnoho materiálů lze najít také v aplikaci Wordwall v následujících odkazech:
https://wordwall.net/cs/resource/24281486/gespr%C3%A4ch-im-restaurant
https://wordwall.net/resource/17243150/im-restaurant-bestellen
https://wordwall.net/cs/resource/57149864/ciz%c3%ad-jazyk/im-restaurant
https://wordwall.net/cs/resource/36850344/im-restaurant-reagieren
2. Žáci vytvoří vlastní jídelní lístek v aplikaci Canva.
Rozdělíme žáky do dvojic, ve kterých vymyslí vlastní menu pro svoji restauraci podle zadaných kritérií. Měli by vymyslet alespoň jednu polévku, čtyři hlavní jídla, jeden dezert a alespoň dva nápoje. Vše v němčině, u jídel žáci uvedou i ceny.
Canva je online nástroj pro grafický design, který umožňuje snadno vytvářet fotokoláže. Následující kroky vám ukážou, jak vytvořit fotokoláž v aplikaci Canva:
3. Představ si, že jsi majitelem restaurace
Těmito slovy uvede učitel poslední aktivitu hodiny věnované jídlu. Majitelé restaurací, tedy žáci, vytvoří své restauraci úvodní stranu webového prohlížeče, na kterém budou svoji restauraci prezentovat.
Zadání:
4. Prezentace
Žáci prezentují úvodní stránku své restaurace a jídelní lístek před třídou.
Seznam aktivit, jak s prezentací pracovat:
Dvojice, která prezentuje, požádá každého žáka, aby si vybral jídlo a nápoj ze seznamu na jídelním lístku. Když si vybere položky, musí říct v němčině, jaké jídlo a nápoj chce. Například: „Chci řízek a colu, prosím.“ Dvojice se postupně prostřídají, učitel podporuje v zapojení všechny, opravuje případné chyby a pomáhá prezentující dvojici udržet pořádek ve třídě. Na závěr se učitel ptá žáků, které jídlo a nápoje byly nejoblíbenější, a odpovědi shrne.
Žáci hlasují, kterou z prezentovaných restaurací by chtěli navštívit. Poté žáci hrají role zákazníků a číšníků.
Varianty:
Zkušenosti s použitím materiálu:
Aktivitu „v restauraci“ jsem připravila pro 7. třídu, když jsme v učebnici probírali toto téma. Celkově byla aktivita hodnocena pozitivně, protože kombinuje praktickou aplikaci slovní zásoby s kreativními úkoly a autentickou restaurační atmosférou prostřednictvím virtuálního prostředí.
Žáci ocenili především opakování frází a praktické cvičení vytváření jídelníčku jim pomohlo lépe porozumět tomu, jak se správně vyjádřit při objednávání jídla. Získali díky tomu skvělý přehled o tom, jak funguje komunikace v restauračním prostředí. Už teď se těší, až vyzkouší konverzaci v praxi v Rakousku nebo Německu.
Tvorba vlastního jídelníčku jim dala možnost kreativně využít slovní zásobu a aplikaci Canva si oblíbili jako nástroj pro tvorbu grafických materiálů. Práce se softwarem pro tvorbu webových stránek byla trochu náročnější, ale byla to pro ně skvělá příležitost naučit se něco nového.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.