Cíle:
Pomůcky: karty s názvy a vlastnostmi hornin (pískovec, vápenec, břidlice, svor, žula), vzorky hornin, učebnice, losovátka pro rozdělení do skupin
Před aktivitou na poznávání významných hornin metodou skládankového učení jsme žákům zadali samostatný úkol s cílem podpořit motivaci pro zkoumání a poznávání hornin. Tím bylo vytvoření vlastní horniny z dostupných nezpevněných materiálů (např. písek, jíl, štěrk, bahno, ...). Žáci následně své horniny přinesli do hodiny, kde jsme společně prováděli testy pevnosti a zkoumali složení hornin.
Autor díla: žáci devátého ročníku ZŠ Kunratice |
Autor díla: žáci devátého ročníku ZŠ Kunratice |
Na úvodní aktivitu jsme navázali poznáváním hornin metodou skládankového učení, která je jednou z metod kritického myšlení. Přitom jsme se zaměřili na poznávání vzhledu, vzniku a využití významných hornin – žuly, svoru, pískovce, vápence a břidlice.
Popis aktivity:
Následně jsme si jednotlivé skupiny prošli a zkontrolovali správné přiřazení kartiček k horninám s tím, že nám žáci stručně své horniny popsali. Pokud v některé ze skupin došlo k chybě, žáci ve skupině se při popisování svých hornin opravili a doplnili k horninám správné kartičky.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Výuka geologie kreativně a prakticky.
Ostatní články seriálu: