Aby si žáci uvědomili bohatství materiálu, se kterým mohou pracovat a aby si prozkoumali vlastnosti, které lze využít k vystižení magičnosti prostoru obývaného pohádkovou bytostí, je vhodné zařadit následující samostatnou práci:
|
|
|
|
|
|
Ilustrativní obrázky 1–6 z archivu M. Pastorové
Výběr materiálu je pro tvorbu vždy zásadní. Je dobré vést žáky k tomu, aby si sami vytvořili zásobárnu nejrůznějších materiálů a vzorníků papíru, látek, barev, materiálů různých textur apod.
Je třeba se zaměřit nejen na sběr materiálu, ale na zkoumání jeho vlastností, a také propojení nových poznatků s dřívější zkušeností (vlastnosti materiálu, jako je barva, transparentnost, lesk, teplota, pichlavost, kulatost, pravoúhlost, měkkost, navozují různé pocity, například příjemnost, veselost, radost, útulnost, ale i negativní pocit prázdnoty, chladu, obavy, neklidu, tajemnosti).
Poznámka:
Konečně jsme začali budovat kouzelný variabilní prostor. Důležitá byla fáze přemýšlení o různých prostorových variantách/uspořádání prostoru.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na 1. stupni ZŠ I.
Ostatní články seriálu:
Článek je zařazen v těchto kolekcích:
Národní pedagogický institut České republiky © 2025