Aby si žáci uvědomili bohatství materiálu, se kterým mohou pracovat a aby si prozkoumali vlastnosti, které lze využít k vystižení magičnosti prostoru obývaného pohádkovou bytostí, je vhodné zařadit následující samostatnou práci:
|
|
|
|
|
|
Ilustrativní obrázky 1–6 z archivu M. Pastorové
Výběr materiálu je pro tvorbu vždy zásadní. Je dobré vést žáky k tomu, aby si sami vytvořili zásobárnu nejrůznějších materiálů a vzorníků papíru, látek, barev, materiálů různých textur apod.
Je třeba se zaměřit nejen na sběr materiálu, ale na zkoumání jeho vlastností, a také propojení nových poznatků s dřívější zkušeností (vlastnosti materiálu, jako je barva, transparentnost, lesk, teplota, pichlavost, kulatost, pravoúhlost, měkkost, navozují různé pocity, například příjemnost, veselost, radost, útulnost, ale i negativní pocit prázdnoty, chladu, obavy, neklidu, tajemnosti).
Poznámka:
Konečně jsme začali budovat kouzelný variabilní prostor. Důležitá byla fáze přemýšlení o různých prostorových variantách/uspořádání prostoru.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0 .
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na 1. stupni ZŠ I.
Ostatní články seriálu:
Článek je zařazen v těchto kolekcích:
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025