Výtvarná lekce: 3–4 dvouhodinové celky, studenti 16–17 let, 3. ročník šestiletého studia, Gymnázium Jana Nerudy, Praha 1
Lekce probíhala v rámci výuky oboru Umění a kultura – estetická výchova – výtvarná.
Výtvarná výchova je zařazena kontinuálně od 1. do 4. ročníku šestiletého studia. V časové dotaci 2 hodiny týdně od 3. ročníku. V případě zájmu mohou studenti z oboru maturovat na úrovni školní maturity.
Technika – malba – akvarel, tempera
Inspirace – moderní a současné umění – malířství 19., 20. století
Pro studenty víceletého gymnázia bylo toto téma zvoleno jako výchozí pro praktickou lekci z toho důvodu, že se zdá přiměřeným pro jejich průpravu, s kterou na střední školu přicházejí. Teoretické znalosti i praktické zkušenosti v oblasti kresby a malby jsou většinou velmi omezené. Ukazuje se, že role současného výtvarného pedagoga tkví nejen v předávání znalostí a zkušeností, ale především v orientaci ve vyhledávání zdrojů informací. Dnes jsou kromě knihoven velkým zdrojem informací v oblasti Umění a kultury oficiální weby muzeí umění a galerií, které nabízejí výukové materiály a různé projekty, včetně Artproject (https://www.google.com/culturalinstitute/about/artproject/).
Atraktivním z hlediska emocionální roviny je abstraktní expresionismus, proto je nutné tuto oblast malířství studentům představit, pokusit se narušit jejich stereotypy vnímání reality a dát prostor k imaginaci.
Výukovou aktivitu naleznete v přiloženém souboru.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Hodnocení žáků.
Ostatní články seriálu: