Rozdělte žáky do dvojic, aby se mohli vystřídat v rolích tazatele a dotazovaného. Sezení se zpětnou vazbou po prvním kole rozhovorů je také užitečným způsobem kontroly efektivnosti konkrétních otázek a dá se při něm určit, jak reagovat při konkrétních okolnostech.
Analýza a interpretace rozhovoru - v této části by se žáci měli rozhodnout jako skupina, jak by měl být získaný materiál zpracován. Zda by měl být rozhovor přepsán jako celek nebo by si jej měli několikrát pečlivě poslechnout a potom zapsat hlavní zajímavé body. Měli by také zvážit potenciální přínosy a ztráty každé z možností.
Ukázka konkrétního projektu realizovaného v pilotním gymnáziu Hostinné: www.pilotg-gp.cz/index.php?p=H_predkove&site=hostinne
Několik rad na závěr (převzato: www.coh.usd.cas.cz) [cit. 2007-12 -20]:
Centrum orální historie Ústavu pro soudobé dějiny AVČR
www.coh.usd.cas.cz/pages_cz/centrum.htm
Oral History Association (USA)
www.dickinson.edu/oha
Southern Oral History Program
www.sohp.org
Časopis BIOS (vydává Institut für Geschichte und Biographie na Fern-Universität)
www.fernuni-hagen.de/INST_GESCHUBIOG/bios/
Forum: Qualitative Social Research
www.qualitative-research.net
Institute for Oral History (Baylor University, USA)
www.baylor.edu/oral_history
H-net (server věnovaný humanitním a sociálním vědám, mj. také orální historii)
www.h-net.org/~oralhist
1ImageSon.org (frankofonní server věnovaný audiovizuálním pramenům e jejich využití v humanitních vědách)
www.imageson.org
Na tento text navazují články:
Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie - využití ve výuce dějepisu (1. část)
Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie - využití ve výuce dějepisu (2. část)
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.