Are the following activities appropriate? Why? Why not? You can add more activities (Coffee Morning, Social Evening, Sport / Keep Fit, Yoga, Historic Walk, Arts & Crafts Workshop Intergenerational Workshops, Grandparents Day at Local Primary Schools, Table Quiz/ Debate with Local School).
Physical activity is a great aspect of a healthy lifestyle and can help improve cardio fitness, muscular endurance and bone strength. It can reduce the risk of many diseases.
Try to discuss some of sports (Walking, Dancing, Orienteering, Older Adult Gym Session, Fitsteps and Aqua Jogging…).
Find someone and make an interview. There are some ideas and questions that can help you:
Aktivita je zaměřena na dva cíle, které se doplňují. Jedná se o cíl jazykový a cíl mezipředmětový. Jazykovým cílem je rozšiřování lexikálních jednotek a výběr správných gramatických pravidel pro tvorbu otázek, argumentů a v poslední části i samostatného textu. Žák na příkladech formuluje své názory, vyhledává argumenty a klade vhodné otázky v rámci tématu, které vychází ze společenských věd.
Cílovou skupinou jsou žáci posledních ročníků základního vzdělávání, kteří dosahují jazykové úrovně A2 (A2+) a žáci prvních ročníků středních škol. Jazyková úroveň výchozích textů je A2+ s přesahem až k B1. Je nezbytné, aby učitel pracoval aktivně s novou slovní zásobou a vedl žáky k jejímu pochopení (např. použití výkladových slovníků, vyjádření významu jinými slovy či opisem).
(Life expectancy has increased so much in recent years. Is it true? Why?)
Data: průměrný důchod v ČR muži/ženy. Průměrné náklady na bydlení. Náklady na bydlení, léky, kulturu, potraviny, dopravu.
(What do you mean by ageing positively?)
Staří lidé jsou častěji nemocní, mají více zkušeností. Otázky pro žáky:
(People can look forward to twenty or thirty years of life after retirement. They can make many plans for this new period of their lives. What plans?)
Žáci popíší své plány do 25 let, mezi 25 až 60 lety, nad 60 let. Porovnejte plány chlapců a dívek. Co mají společného, v čem se liší?
Navazující úkol – žáci se pokusí představit si, jaké plány mají v současné době jejich prarodiče. V čem se liší od jejich? Čím je to ovlivněno?
Odpovědi a závěry se žáci snaží formulovat v anglickém jazyce, zjišťování a získávání podkladů vedou v českém jazyce.
Aktivity v části B a C jsou vhodné pro nadstavbovou jazykovou výuku (např. konverzace v cizím jazyce), nebo jako základ pro výuky s použitím metody CLIL. Nejsou však primárně určeny pro výuku metodou CLIL, pro tento případ by aktivity (a jejich části) měly být dále rozpracovány.
Z hlediska obsahu se aktivity zabývají společensky významným tématem – problematikou stárnutí populace a jejího aktivního života a mezigeneračního přístupu.
Aktivity jsou děleny do několika částí, které mohou být do výuky zařazeny v postupné návaznosti.
Cílenou diskusí učitel pomáhá žákům hledat vlastní názor, podporuje jejich úsilí a řešení problematiky stárnutí a rozvíjí jejich sociální cítění souběžně s vyjadřováním se v anglickém jazyce.
Upozornění: U veškerých aktivit, u nichž se žáci doptávají své rodiny, je nutný citlivý a individuální přístup. Nelze např. trvat na odpovědi před celou třídou atp.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Role vzdělávání v přípravě na stárnutí a prodlužování lidského života .
Ostatní články seriálu:
Článek je zařazen v těchto kolekcích: