Aktivita má část teoretickou a praktickou. Žáci se seznámí s fyzikálními a chemickými vlastnostmi nerostů. Ověří si některé vlastnosti nerostů a vyplní pracovní list, který jim slouží jako zápis k danému tématu. Před začátkem hodiny učitel nachystá do každé skupiny pomůcky a úkoly.
Časová dotace: 2 vyučovací hodiny (laboratorní práce, 2 hodiny po sobě)
Cílová skupina: žáci 2. stupně ZŠ
Předchozí příprava učitele:
Postup práce:
Autor: Klára Kimáková |
Autor: Klára Kimáková |
Závěr:
Učitel žáky na závěr rozdělí do pracovních skupin (2 - 4 žáků). Je vhodné, aby v každé skupině byl alespoň jeden žák, který ovládá práci s tabletem. Každá ze skupin bude mít na starosti jednu ze skupin nerostů podle mineralogického systému (prvky, sulfidy, halogenidy, oxidy a hydroxidy, uhličitany, sírany, fosforečnany, křemičitany). Za domácí úkol si žáci vyhledají informace o praktickém využití nerostů z dané skupiny podle mineralogického systému (např. grafit na výrobu tužek, světlá slída - muskovit na výrobu žáruvzorných okének ,,amerických kamen" apod.). Žáci si musí též zjistit, zda se v okolí školy nacházejí místa a obchody, kde by si mohli vyfotit příklady praktického využití daných nerostů.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Nerosty v praxi.
Ostatní články seriálu:
Článek je zařazen v těchto kolekcích: