Stříhání papíru je pro žáka mladšího školního věku přirozenou činností. Je běžné, že vystřihujeme s dětmi z papíru geometrické tvary, a tím je "oddělujeme" v prostoru (Kuřina, 2001). Vystřihování ale přináší i možnost ukázat hlubší matematické myšlenky. Třeba v úloze 3.1 stříháním přeloženého papíru předznamenáváme myšlenku souměrnosti. Pokud stříháme několik papírů, můžeme ukázat i jiné geometrické shodnosti.
Přelož papír, vystřihni geometrický tvar. Rozlož papír. Jaký tvar jsi vystřihl?
Vystřihni z přeloženého papíru trojúhelník, čtverec, obdélník, kosočtverec, šestiúhelník.
Řešení
Které tvary vystřihneš, když napřed přeložíš papír dvakrát a pak budeš střihat? Nejprve odhadni, pak stříhej.
Poznámka týmu Metodického portálu: Z technických důvodů proběhla opakovaná publikace článku z roku 2009, proto nemusí obsah článku zcela odpovídat požadavkům aktuálního RVP ZV.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Metody práce v geometrii na 1. stupni ZŠ.
Ostatní články seriálu:
Článek je zařazen v těchto kolekcích: