Přípravu poskytlo Občanské sdružení Projekt Odyssea. Další přípravy a metodické materiály osobnostní a sociální výchovy naleznete volně ke stažení na www.odyssea.cz. Metodiky byly vytvořeny v rámci projektu Zavádění osobnostní a sociální výchovy do školních vzdělávacích programů základních škol a nižších stupňů víceletých gymnázií v Praze. Projekt je financován z rozpočtu Evropského sociálního fondu, hlavního města Prahy a České republiky.
Průběh vyučování a časový odhad aktivit:
Zadání, řešení a oprava písemné práce (dle potřeby, v uvedeném případě cca 2 minuty zadání, 8 minut řešení, 5 minut oprava).
Každý žák dostane zadání písemné práce, na daný pokyn začnou všichni současně řešit úlohy. V průběhu práce učitel rozdá na lavice vzorové výsledky (otočené tiskem dolů).
Po uplynutí zadaného času všichni položí pera, vezmou si červenou pastelku a podle vzorového řešení si písemnou práci opraví. Pod každý sloupec s úlohami pak napíší počet získaných bodů. Body žáci sečtou a na písemku napíší známku, kterou získali. Papíry s opravenými písemkami žáci odevzdají učiteli, který je do příští hodiny zkontroluje a další hodinu zapíše známky do žákovských knížek.
Reflexe (10 minut)
Po vybrání písemných prací učitel pokládá žákům otázky, kterými zjišťuje jejich názory a postoje k možnosti výběru obtížnosti úloh.
Doplňující informace k příspěvku
Metody vyučování
|
|
Základní reflektující otázky vztahující se k OSV cílům, které bych rád/a položil/a |
|
Jak budu zjišťovat (měřit) dosahování OSV cíle (metody evaluace) |
Diskuse se žáky, vyslechnutí jejich názorů |
ZŠ |
ZŠ a MŠ Červený Vrch, Alžírská 680, Praha 6 |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.