V první části našeho seriálu jsme se seznámili s profesorem Ypsilonem i jeho duchovním otcem docentem Emilem Caldou. Snažili jsme se nalézt spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia. Nejinak tomu bude i v části druhé.
Články, které vám předkládáme dnes, vedou žáky kromě jiného k:
(Viz Cílové zaměření vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.) Naplňují se tím následující očekávané výstupy (viz Vzdělávací obsah vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v RVP G):
ARGUMENTACE A OVĚŘOVÁNÍ
Očekávané výstupy
žák
ČÍSLO A PROMĚNNÁ
Očekávané výstupy
žák
Za zmínku jistě stojí i přesah článků směrem ke vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, a to jak k oboru Výchova ke zdraví, tak k oboru Tělesná výchova:
Zařazení oblasti Člověk a zdraví do vzdělávání umožňuje prohloubit vztah žáků ke zdraví, posílit rozumové a citové vazby k dané problematice a rozvinout praktické dovednosti, které určují zdravý životní styl a kvalitu budoucího života v dospělosti. Tělesná výchova usiluje o trvalý vztah k pohybovým činnostem a o optimální rozvoj tělesné, duševní a sociální zdatnosti. Vychází především z motivující atmosféry a zájmu žáků (viz Charakteristika vzdělávací oblasti Člověk a zdraví v RVP G).
Vraťme se ještě na chvíli k postavě profesora Ypsilona. Čtenářům, kteří znají autora článků, jistě neuniknou autobiografické rysy této postavy. A tak mi dovolte, abych popřála panu profesorovi při jeho jubilejním – třicátém – startu na Velké kunratické hodně zdaru a do dalších let zdravý životní styl!
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.