Žáci formulují atraktivní politický slogan.
Skrze rozbor existujících sloganů a skrze zamýšlení se nad vlastními slogany se žáci seznamují s různými hledisky a perspektivami problematiky politických billboardů.
Metodická poznámka
Ačkoliv tato lekce neklade vysoké nároky na znalosti vyučujícího, její dobré využití do velké míry závisí na schopnosti vyučujícího povzbudit žáky k diskuzi a dovednosti citlivě problematizovat jejich závěry.
1. Vzbuzení zájmu o téma, motivace – úvodní část (10 min)
2. Vlastní tvorba billboardů – interaktivní část (25 min)
(Pozn.: Marketingové agentury vycházejí z předpokladu, že billboardy mají spíše „připomínací“ funkci—budují povědomí o straně a kandidátovi, ale neovlivňují rozhodnutí voličů, neboť to se utváří na základě jiných sdělení.)
3. Závěr lekce, shrnutí, reflexe (10 min)
V průběhu hodiny lze sledovat aktivitu žáků, jejich schopnost zapojit se do diskuze a formulovat své názory, vhodné je reagovat alespoň pochvalou.
Tato lekce je převzata z metodického portálu projektu Výchova k občanství realizovaného Centrem občanského vzdělávání. Další lekce naleznete na adrese www.vychovakobcanstvi.cz. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.