Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Zobrazit na úvodní stránce článků

  • Křehká rovnováha

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    blok hodin
    Námět na aktivity v hodinách zeměpisu, informatiky a pracovních činností, kdy si žáci mají zopakovat a ujasnit některé poznatky z meteorologie a klimatologie i pochopit, proč nastávají změny klimatu, popřípadě hledat řešení, jak tyto změny zpomalit.
    Autor Mgr. Markéta Přibylová
  • Přírodní učebna Sira Nicholase Wintona

    Základní vzdělávání
    Informativní příspěvek
    Autorka seznamuje čtenáře se zřízením přírodní učebny v rámci projektu „zaHRAda” a jejím využitím ve výuce a volnočasových aktivitách.
    Autor Eva Krafková
  • Informační etika II.: Kodexy, principy, paradoxy

    Gymnaziální vzdělávání
    Teoretický příspěvek
    odborný příspěvek
    Jestliže se chceme zabývat systematicky informační etikou, je třeba, abychom jasně definovali principy a paradigmata, ze kterých vycházíme. Mimo to je třeba se věnovat pramenům, které na tyto základní zdroje informační etiky odkazují a které jsou pro informační specialisty závazné. Prostor bude věnován také některým paradoxům, které mohou vzniknout při aplikaci principů na reálné situace.
  • Oživlá historie aneb Jak si hrát a učit se zároveň

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    blok hodin
    Možnosti využití experimentální archeologie k obohacení školní výuky, zapojení představivosti žáků.
  • 1000 her pro školy, kroužky a volný čas: Kontaktní hry

    Základní vzdělávání
    Praktický příspěvek
    inspirace
    Kniha 1000 her pro školy, kroužky a volný čas obsahuje velkou a rozmanitou sbírku her, které mají podnítit k tomu, aby hry dostaly ve škole větší prostor a byly uznány jako rovnocenná alternativa jiných výukových forem. Vybraná ukázka z knihy přináší náměty na kontaktní hry, které patří do velké skupiny her na rozvoj sociálního učení, jsou to tzv. interakční hry. Kontaktní hry podporují spolupráci a důvěru, schopnost a ochotu navázat kontakt s ostatními. Pomáhají získat cílené sociálně emocionální zkušenosti. Hry je vhodné zařadit pro odbourání napětí ve skupině a pro hledání cest dětí k sobě navzájem.
    Autor Hanns Petillon

NEJNOVĚJŠÍ KOMENTÁŘE
AKTUÁLNĚ NEJKOMENTOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
NEJČTENĚJŠÍ ZA 30 DNŮ