Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (52)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 52 položek
Gymnaziální vzdělávání
19. 5. 2022 0x 547x
DigCompEdu 1.3: Reflektivní praxe
Celá první oblast DigCompEdu se snaží nahlížet na učitele jako na osobu, která musí reflektovat a rozvíjet svou praxi. Vzdělavatel zde není hotovou úplnou bytostí, někým, kdo si může říci, že je sám…
Základní vzdělávání Spomocník
25. 8. 2021 0x 5325x
První školní den v životě učitele
Jak učitelé prožívají první školní den? Na co v něm nezapomenou? A dokážou jej zachytit a podělit se o svůj příběh s ostatními?
Základní vzdělávání
14. 4. 2020 2x 2608x
Škola v nouzovém stavu není nouze ve vzdělávání
V tomto pojednání se jako jeho autor zamýšlím a rekapituluji proměnu přístupu pedagogických zaměstnanců škol, nejvíce pak v profesi učitel, k výjimečné a neočekávané situaci, která v současnosti…
Základní vzdělávání Spomocník
23. 10. 2019 1x 3182x
20 základních vlastností digitální stopy učitele
Na digitální stopy lze nahlížet z různých pohledů. Následující článek ukazuje jeden z nich. Představuje digitální stopu učitele pomocí 20 nezbytných vlastností, které ji charakterizují.
Základní vzdělávání Spomocník
2. 10. 2019 0x 3022x
Digitální stopa učitele – díl 3.: Wikipedie
Seriál se zaměřuje na různé sféry online světa a ukazuje, kde, jak a proč je dobré vytvářet digitální stopy. Třetí díl se věnuje Wikipedii.
Základní vzdělávání Spomocník
25. 9. 2019 0x 7809x
Digitální stopa učitele – díl 2.: LinkedIn
Seriál se zaměřuje na různé sféry online světa a ukazuje, kde, jak a proč je dobré vytvářet digitální stopy. Druhý díl se věnuje profesní sociální síti LinkedIn.
Základní vzdělávání
19. 9. 2019 0x 8617x
Příčiny rušivého chování žáků ve výuce realizované ve školní třídě
Článek nazvaný Příčiny rušivého chování žáků ve výuce realizované ve školní třídě se zabývá příčinami rušivého chování žáků. Zaměřuje se také na popis vhodného a nevhodného postupu učitele v těchto…
Základní vzdělávání Spomocník
11. 9. 2019 0x 3585x
Digitální stopa učitele – díl 1.: osobní web
Seriál se zaměřuje na různé oblasti online světa a ukazuje, kde, jak a proč je dobré (nejen) pro učitele vytvářet digitální stopy. První díl se věnuje osobní stránce.
Základní vzdělávání
30. 5. 2019 0x 11587x
Činitele rozhodující a ovlivňující vznik autority učitele
Autorita učitele je v současnosti hojně diskutovaným tématem. Článek věnovaný tomuto tématu se zaměřuje především na činitele, kteří hrají rozhodující roli při budování autority učitelů. Autorita…
Základní vzdělávání Spomocník
3. 4. 2019 1x 6531x
Jak (ne)používat technologie – díl 2.: pracovní workflow
Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm nechává čtenáře nahlédnout do svého světa učitele (ne…
Základní vzdělávání Spomocník
27. 2. 2019 1x 6019x
Jak (ne)používat technologie – díl 1.: ekosystém
Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm nechává čtenáře nahlédnout do svého světa učitele (ne…
Gymnaziální vzdělávání
16. 1. 2019 0x 6140x
E-portfolio pro učitele II.
Článek se věnuje praktičtějším aspektům tvorby učitelského portfolia – od jednotlivých možných sekcí webu až po nástroje, které je možné pro jeho tvorbu využít.
Zobrazeno 12 z 52 položek