Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (24)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 24 položek
Speciální vzdělávání
5. 5. 2021 0x 2560x
Digitální technologie ve výuce žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (a z odlišného kulturního prostředí)
Článek popisuje speciální vzdělávací potřeby žáků s nedostatečnou znalostí vyučovacího jazyka (a z odlišného kulturního prostředí) ve vztahu k digitálním technologiím. Upozorňuje na přednosti, ale i…
Speciální vzdělávání
2. 2. 2021 0x 4327x
Digitální technologie ve výuce žáků nadaných a mimořádně nadaných
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných. V úvodu popisuje fenomén nadání, projevy žáků ve škole a jejich potřeby při vzdělávání. Dále…
Speciální vzdělávání
21. 1. 2021 0x 4673x
Digitální technologie ve výuce žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami
Článek popisuje využití digitálních technologií při vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Na úvod uvádí charakteristiku znevýhodnění a možné příčiny a důsledky. Dále…
Základní vzdělávání
12. 12. 2019 0x 2893x
Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na ZŠ Bohumila Hrabala
Základní škola Bohumila Hrabala na Praze 8 vzdělává velký počet žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Systém, který škola nastavila, popisuje učitelka prvního stupně a výchovná poradkyně pro…
Základní vzdělávání
20. 9. 2019 0x 4111x
Hra ve výuce žáků s odlišným mateřským jazykem
Počet žáků s odlišným mateřským jazykem (dále jen žáků s OMJ), kteří přicházejí do základní školy s omezenou znalostí českého jazyka, se zvyšuje a jejich vzdělávání není snadné. Následující text je…
Předškolní vzdělávání
17. 9. 2019 0x 3800x
Spolupráce s rodinou s cílem společně podporovat kvalitu učení dětí
Článek je rozdělen do dvou částí, které spolu souvisí a úzce na sebe navazují. První část je věnována individualizovanému vzdělávání, problematice pedagogické diagnostiky a hodnocení dětí v…
Předškolní vzdělávání
16. 9. 2019 0x 5734x
Hodnocení dětí v mateřské škole ve spolupráci s rodiči jako podpora individualizace a společného vzdělávání
Článek je rozdělen do dvou částí, které spolu souvisí a úzce na sebe navazují. První část je věnována individualizovanému vzdělávání, problematice pedagogické diagnostiky a hodnocení dětí v…
Základní vzdělávání
2. 7. 2019 0x 4022x
Ověření znalosti češtiny při přijímacím řízení na SŠ
Obchodní akademie Kollárova vypracovala vlastní systém ověřování úrovně znalosti češtiny u žáků, kteří ukončili povinné vzdělávání v zahraničí a nemusí konat jednotnou přijímací zkoušku z českého…
Základní vzdělávání
1. 7. 2019 0x 2651x
Navázání spolupráce mezi školou a rodinou žáka-cizince
Autorka popisuje, jak lze prostřednictvím adaptačního víkendu nastavit efektivní spolupráci mezi rodinou žáka-cizince a školou a přispět k bezproblémové integraci do třídního kolektivu. Článek je…
Základní vzdělávání
4. 3. 2019 0x 5206x
Hodnocení žáků-cizinců na ZŠ Curie
Na Základní škole náměstí Curieových v Praze se vzdělává velké množství žáků se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Škola vypracovala vlastní systém…
Základní vzdělávání
21. 11. 2018 0x 6779x
Rady a inspirace pro začínajícího učitele, který má asistenta pedagoga ve třídě
V této části textu se pokusím popsat samotný proces zavádění asistenta pedagoga do třídy s radami a komentáři pro usnadnění jeho zapojení a od počátku funkční spolupráce. Cílem je pomoci začínajícímu…
Základní vzdělávání
19. 11. 2018 0x 5872x
Začínající učitel a asistent pedagoga
Jako třídní učitelka pracuji prvním rokem a během doby, kdy jsem na škole, se u mě ve třídě na praxi vystřídaly dvě asistentky pedagoga. V následujícím textu popisuji, jak probíhala spolupráce v…
Zobrazeno 12 z 24 položek