Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (37)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 37 položek
Základní vzdělávání Spomocník
20. 6. 2022 0x 599x
5Di model zavádění tvořivého myšlení
Třetí díl seriálu o tvořivém myšlení, tentokrát ukazující jeden z konkrétních postupů jeho využití při přípravě dospělých.
Základní vzdělávání Spomocník
7. 3. 2022 0x 621x
Je učení vidět? Polemika Johna Hattieho a Steena Larsena
Zpráva o polemice vyvolané profesorem filozofie Steenem Larsenem z dánské Aarhus University namířené proti hojně citovaným závěrům výzkumu světoznámého ředitele Melbourne Education Research Institute…
Základní vzdělávání Spomocník
30. 9. 2021 0x 1005x
Konstrukcionismus a umělá inteligence
Teoretický pohled na výuku rozvíjející informatické myšlení založený na zprávě dvou oxfordských vědců v souvislosti s integrací umělé inteligence ve formě strojového učení do výuky.
Gymnaziální vzdělávání
14. 9. 2021 0x 6063x
Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace
Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou…
Základní vzdělávání Spomocník
26. 4. 2021 0x 1861x
Role technologií při formativním hodnocení
Zamyšlení nad rolí technologií při formativním hodnocení žáků založené na vědeckém ověření skutečnosti, že každý má jiné vlastnosti i výchozí podmínky při učení. Sleduje využití technologií v rámci…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 12. 2020 0x 2068x
Do jaké míry je mezioborový přenos kompetencí možný?
Zamyšlení nad vlastnostmi jedné z nejvýše postavených kompetencí, nad tím, jak by se mohla získávat a jak bychom s ní měli zacházet při přípravě revize RVP.
Základní vzdělávání Spomocník
30. 11. 2020 0x 2343x
Nezdařená disrupce podle Reicha
Informace o nové knize známého vědce MIT Justina Reicha, v níž vysvětluje svůj postoj k opakovaně se vyskytujícím mediálně zajímavým zprávám o skokové transformaci školství díky využití technologií.
Gymnaziální vzdělávání
2. 4. 2020 0x 7710x
Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie I.
Příspěvek popisuje dílčí metody a přístupy v konstruktivistickém vzdělávání, ke kterým identifikuje vhodné technologické nástroje. Ukazuje tak, jak konstruktivistické vzdělávání může (a má)…
Gymnaziální vzdělávání
24. 3. 2020 0x 4993x
Nelineární učení a technologie pro jeho podporu
Cílem článku je ukázat některé přístupy a nástroje, které mohou pomoci s rozvojem tvorby vzdělávacích materiálů, které podporují nelineární způsob učení. Právě nelinearitu v edukačním procesu lze…
Základní vzdělávání
22. 1. 2020 0x 5664x
Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole – 1. část
Článek „Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole“ dává dvě témata uvedená v názvu textu do souvislosti jako žádoucí nástroje orientace žáků ve světě informací. První…
Základní vzdělávání
15. 11. 2019 0x 6757x
Buňka jako škola?
Aktivita se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. Žáci na základě informací o funkcích konkrétních organel a buněčných struktur hledají takové části školy či osoby ve škole pracující, které je…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 10. 2019 0x 3164x
Badatelsky orientovaná výuka podle Crocketta
Zpráva o práci mezinárodně působícího specialisty na transformaci vzdělávacích systémů s cílem lépe připravovat lidi na budoucnost – tj. vychovávat tzv. „globální digitální občany“.
Zobrazeno 12 z 37 položek