Odborné články Články s klíčovým slovem „konstruktivismus“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
konstruktivismus
Články (42)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 42 položek
Základní vzdělávání Spomocník
20. 10. 2025 0x 428x

Čím chcete být – kuchařem, nebo šéfem?

Výklad jednoho zajímavého podobenství, které má co říci i učitelům.
Základní vzdělávání Spomocník
3. 6. 2024 1x 2299x

AI resistentní, nebo AI kompatibilní?

Zamyšlení nad budoucím vývojem využití umělé inteligence ve výuce inspirované přednáškou amerického experta A. J. Julianiho.
Základní vzdělávání Spomocník
13. 5. 2024 0x 1632x

Kognitivní zátěž podle Alfie Kohna

Zpráva o tom, jak vidí kognitivní zátěž původně americký učitel, nyní známý spisovatel, bloger a zvaný řečník zabývající se již desítky let pedagogikou kritizující tradiční výukové postupy.
Základní vzdělávání Spomocník
11. 12. 2023 0x 2259x

Vzdělávání podle Katie Novak

Zpráva o poznatcích získaných výzkumem, studiem a praxí americké odbornice na inkluzi ve vzdělávání, lektorky a profesorky University of Pennsylvania Katie Novak, která zkoumá principy Universal…
Základní vzdělávání Spomocník
5. 6. 2023 0x 1935x

Kdy je technologie přínosná

Zpráva o závěrech výzkumnice University of Washington, která v dvojroli (je zároveň matkou) zkoumá, jak vhodným způsobem využívat digitální technologie tak, aby umocňovaly rozvoj dítěte.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 6. 2022 0x 1848x

5Di model zavádění tvořivého myšlení

Třetí díl seriálu o tvořivém myšlení, tentokrát ukazující jeden z konkrétních postupů jeho využití při přípravě dospělých.
Základní vzdělávání Spomocník
7. 3. 2022 0x 3005x

Je učení vidět? Polemika Johna Hattieho a Steena Larsena

Zpráva o polemice vyvolané profesorem filozofie Steenem Larsenem z dánské Aarhus University namířené proti hojně citovaným závěrům výzkumu světoznámého ředitele Melbourne Education Research Institute…
Základní vzdělávání Spomocník
30. 9. 2021 0x 2531x

Konstrukcionismus a umělá inteligence

Teoretický pohled na výuku rozvíjející informatické myšlení založený na zprávě dvou oxfordských vědců v souvislosti s integrací umělé inteligence ve formě strojového učení do výuky.
Gymnaziální vzdělávání
14. 9. 2021 0x 9873x

Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace

Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou…
Základní vzdělávání Spomocník
26. 4. 2021 0x 4000x

Role technologií při formativním hodnocení

Zamyšlení nad rolí technologií při formativním hodnocení žáků založené na vědeckém ověření skutečnosti, že každý má jiné vlastnosti i výchozí podmínky při učení. Sleduje využití technologií v rámci…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 12. 2020 0x 4316x

Do jaké míry je mezioborový přenos kompetencí možný?

Zamyšlení nad vlastnostmi jedné z nejvýše postavených kompetencí, nad tím, jak by se mohla získávat a jak bychom s ní měli zacházet při přípravě revize RVP.
Základní vzdělávání Spomocník
30. 11. 2020 0x 5686x

Nezdařená disrupce podle Reicha

Informace o nové knize známého vědce MIT Justina Reicha, v níž vysvětluje svůj postoj k opakovaně se vyskytujícím mediálně zajímavým zprávám o skokové transformaci školství díky využití technologií.
Zobrazeno 12 z 42 položek