Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „konstruktivismus“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (41)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 41 položek
Základní vzdělávání Spomocník
3. 6. 2024 1x 1288x
AI resistentní, nebo AI kompatibilní?
Zamyšlení nad budoucím vývojem využití umělé inteligence ve výuce inspirované přednáškou amerického experta A. J. Julianiho.
Základní vzdělávání Spomocník
13. 5. 2024 0x 1366x
Kognitivní zátěž podle Alfie Kohna
Zpráva o tom, jak vidí kognitivní zátěž původně americký učitel, nyní známý spisovatel, bloger a zvaný řečník zabývající se již desítky let pedagogikou kritizující tradiční výukové postupy.
Základní vzdělávání Spomocník
11. 12. 2023 0x 1519x
Vzdělávání podle Katie Novak
Zpráva o poznatcích získaných výzkumem, studiem a praxí americké odbornice na inkluzi ve vzdělávání, lektorky a profesorky University of Pennsylvania Katie Novak, která zkoumá principy Universal…
Základní vzdělávání Spomocník
5. 6. 2023 0x 1818x
Kdy je technologie přínosná
Zpráva o závěrech výzkumnice University of Washington, která v dvojroli (je zároveň matkou) zkoumá, jak vhodným způsobem využívat digitální technologie tak, aby umocňovaly rozvoj dítěte.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 6. 2022 0x 1632x
5Di model zavádění tvořivého myšlení
Třetí díl seriálu o tvořivém myšlení, tentokrát ukazující jeden z konkrétních postupů jeho využití při přípravě dospělých.
Základní vzdělávání Spomocník
7. 3. 2022 0x 2698x
Je učení vidět? Polemika Johna Hattieho a Steena Larsena
Zpráva o polemice vyvolané profesorem filozofie Steenem Larsenem z dánské Aarhus University namířené proti hojně citovaným závěrům výzkumu světoznámého ředitele Melbourne Education Research Institute…
Základní vzdělávání Spomocník
30. 9. 2021 0x 2244x
Konstrukcionismus a umělá inteligence
Teoretický pohled na výuku rozvíjející informatické myšlení založený na zprávě dvou oxfordských vědců v souvislosti s integrací umělé inteligence ve formě strojového učení do výuky.
Gymnaziální vzdělávání
14. 9. 2021 0x 9197x
Vizuální bádání ve výuce – mood board jako nástroj průzkumu a prezentace
Zajímá vás, co si vaši žáci myslí, jak se dívají na problémy současnosti, nebo třeba na historické události? Pokud hledáte způsoby, jak rozproudit diskusi netradičním způsobem, pomoci vám mohou…
Základní vzdělávání Spomocník
26. 4. 2021 0x 3590x
Role technologií při formativním hodnocení
Zamyšlení nad rolí technologií při formativním hodnocení žáků založené na vědeckém ověření skutečnosti, že každý má jiné vlastnosti i výchozí podmínky při učení. Sleduje využití technologií v rámci…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 12. 2020 0x 4028x
Do jaké míry je mezioborový přenos kompetencí možný?
Zamyšlení nad vlastnostmi jedné z nejvýše postavených kompetencí, nad tím, jak by se mohla získávat a jak bychom s ní měli zacházet při přípravě revize RVP.
Základní vzdělávání Spomocník
30. 11. 2020 0x 4937x
Nezdařená disrupce podle Reicha
Informace o nové knize známého vědce MIT Justina Reicha, v níž vysvětluje svůj postoj k opakovaně se vyskytujícím mediálně zajímavým zprávám o skokové transformaci školství díky využití technologií.
Gymnaziální vzdělávání
2. 4. 2020 0x 10868x
Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie I.
Příspěvek popisuje dílčí metody a přístupy v konstruktivistickém vzdělávání, ke kterým identifikuje vhodné technologické nástroje. Ukazuje tak, jak konstruktivistické vzdělávání může (a má)…
Zobrazeno 12 z 41 položek