Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (35)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 35 položek
Gymnaziální vzdělávání
2. 6. 2022 0x 272x
DigCompEDu 2.2: Tvorba a úprava digitálních zdrojů
Podle některých filozofů a antropologů je charakteristickým rysem člověka to, že v sobě nese potřebu tvořit. Tvorba, utváření něčeho nového, či chceme-li kreativita, představuje jedno z důležitých…
Základní vzdělávání Spomocník
20. 9. 2021 1x 1598x
Jak se MOOC mění na byznys
Zpráva o transakci, v níž 2U kupuje edX a která bude mít nezanedbatelný vliv na další existenci volně dostupných MOOC kurzů i na trh s online vzdělávacími programy.
Základní vzdělávání Spomocník
14. 9. 2020 0x 1764x
Za pravdu se platí, ale lži jsou zadarmo
Upoutávka na myšlenky amerického levicově orientovaného žurnalisty a spisovatele Nathana Robinsona, který se zamýšlí nad tím, co by se stalo, kdyby se podařilo zajistit zcela otevřené sdílení…
Gymnaziální vzdělávání
3. 6. 2020 1x 6246x
Tvorba interaktivních multimediálních vzdělávacích objektů v H5P
Soubor nástrojů H5P nabízí učiteli (a nejen jemu) široké možnosti v tvorbě multimediálních interaktivních vzdělávacích objektů v kvalitě a estetickém provedení velice neobvyklém. Jde o rychle…
Gymnaziální vzdělávání
5. 5. 2020 0x 5735x
Principy a cíle otevřeného vzdělávání
Otevřené vzdělávání představuje významný fenomén, který může do jisté míry změnit to, jak vzdělávání vypadá a funguje. Cílem článku je zasadit toto téma do širšího kontextu a ukázat k němu konkrétní…
Základní vzdělávání Spomocník
23. 4. 2020 0x 5261x
Jak učit online
How To Teach Online je MOOC, který pomáhá učitelům se vypořádat se současným přechodem výuky do online podoby. Výběrem několika oblastí poskytuje první pomoc k tomu, abychom respektovali některé…
Základní vzdělávání Spomocník
7. 10. 2019 0x 2402x
Davův seminář otevřené pedagogiky
Zpráva o obsahu zajímavého prezenčního semináře, který nedávno realizoval Dave Cormier v rámci kurzu Digital Pedagogy Lab pro mezinárodní skupinu učitelů v kanadském Torontu.
Základní vzdělávání Spomocník
10. 6. 2019 2x 3444x
Standardy interoperability podle CoSN
Zpráva o nástroji amerického sdružení Consortium for School Networking, které na základě standardů interoperability pomáhá školským úřadům řídit integraci technologií do výukového procesu.
Základní vzdělávání Spomocník
25. 3. 2019 0x 3204x
Démonologie podle Marka Pesceho
Zpráva o setkání dvou vrcholných odborníků v oboru vzdělávacích technologií – Douglase Rushkoffa a Marka Pesceho, kteří se v rámci kampaně Rushkoffovy knihy Team Human sešli v New Yorku, aby…
Základní vzdělávání Spomocník
20. 11. 2017 0x 2995x
Od paradoxu využitelnosti k hypotéze remixu
Příspěvek popisuje aktuální posun v aplikaci OER (otevřených výukových zdrojů) do výuky na základě poznatků, které publikoval přední vědec tohoto oboru David Wiley a předložil veřejnosti v rámci MOOC…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 3. 2016 17x 11330x
Sci-Hub versus Elsevier
Zpráva o projednávání žaloby podané poskytovatelem placeného přístupu k vědeckým publikacím Elsevier proti online službě kazašsko-ruské studentky Alexandry Elbakyan nazvané Sci-Hub, která porušuje…
Základní vzdělávání Spomocník
10. 3. 2016 2x 5021x
Směřuje americké školství k otevřenosti nebo k trhu?
Zpráva založená na dvou protichůdných postupech implementace digitálních učebních materiálů v USA naznačuje, jaké problémy bude jistě třeba řešit i u nás při realizaci Strategie digitálního…
Zobrazeno 12 z 35 položek