Odborné články Články s klíčovým slovem „DigCompEdu“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
DigCompEdu
Články (37)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 37 položek
Gymnaziální vzdělávání
1. 8. 2022 0x 1970x

DigCompEdu 5.2: Diferenciace a individualizace

Článek se zaměřuje na to, jak je možné využít technologie pro diferenciaci a individualizaci vzdělávacího obsahu a prostředí, ale také na rizika, která jsou s tímto procesem spojená.
Gymnaziální vzdělávání
27. 7. 2022 1x 2951x

DigCompEdu 5.1: Přístupnost a inkluze

Příspěvek se zaměřuje na to, jakým způsobem je možné využít koncept universal designu pro zlepšení vzdělávání všech studentů.
Gymnaziální vzdělávání
30. 6. 2022 0x 2206x

DigCompEdu 4.3: Zpětná vazba a její plánování

Článek se zaměřuje na fenomén vzájemného hodnocení jako součásti zpětné vazby v edukačním procesu a jeho významu pro učení jako takové. Snaží se poukázat na aspekty, které je dobré vzít do úvahy…
Gymnaziální vzdělávání
28. 6. 2022 0x 2173x

DigCompEdu 4.2: Analýza výukových výsledků

Článek se soustředí na různé možnosti přístupu k learning analytics a jejich reálné uplatnitelnosti v edukační praxi. Snaží se ukázat možnosti i slabiny evidence based přístupu ke vzdělávání a jeho…
Gymnaziální vzdělávání
23. 6. 2022 0x 1786x

DigCompEdu 4.1: Strategie hodnocení

Sumativní i formativní hodnocení mají ve vzdělávacím prostředí poměrně dlouhou tradici. Článek usiluje o to, aby obě formy poskytování zpětné vazby propojil s tématem vzdělávacích technologií a…
Gymnaziální vzdělávání
21. 6. 2022 0x 1479x

DigCompEdu 3.4: Samostatné učení studentů

Článek se zaměřuje především na možnosti využití digitálních studentských portfolií jako prvku posilujícího studijní autonomii a aktivitu. Současně zdůrazňuje návaznost těchto prvků na tradici…
Gymnaziální vzdělávání
15. 6. 2022 2x 3015x

DigCompEdu 3.3: Spolupráce studentů

Příspěvek se soustředí především na téma spolupráce studentů v hybridním vzdělávacím prostředí. Systematicky se zaměřuje na model HyFlex, jehož autorem je Brian J. Beatty.
Gymnaziální vzdělávání
13. 6. 2022 0x 1419x

DigCompEdu 3.2: Vedení studenta

Příspěvek se zabývá především možnostmi a výzvami spojenými s instruktážním designem jako jedním z přístupů rozvíjejících studijní autonomii vzdělávaných. Současně se snaží ukázat, jak jeho postupy…
Gymnaziální vzdělávání
9. 6. 2022 0x 1037x

DigCompEdu 3.1: Vyučování

Článek se soustředí na myšlenku Daniela Churchilla, že existuje rozdíl mezi učením zaměřeným na učitele a učením zaměřeným na učení. Jako spolutvůrce edukace nabízí druhý přístup nové perspektivy…
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2022 0x 1332x

DigCompEdu 2.3: Organizace, ochrana, sdílení digitálních zdrojů

Příspěvek reflektuje téma organizace informačních zdrojů jako práci učitele kurátora, který skrze svoji činnost dokáže měnit jak svoji vlastní edukační praxi, tak také způsob sebevzdělávání a…
Gymnaziální vzdělávání
2. 6. 2022 0x 2174x

DigCompEDu 2.2: Tvorba a úprava digitálních zdrojů

Podle některých filozofů a antropologů je charakteristickým rysem člověka to, že v sobě nese potřebu tvořit. Tvorba, utváření něčeho nového, či chceme-li kreativita, představuje jedno z důležitých…
Gymnaziální vzdělávání
1. 6. 2022 0x 1836x

DigCompEdu 2.1: Výběr digitálních zdrojů

Jednou z esenciálních prací učitele je schopnost nacházet, hodnotit, organizovat, vybírat zdroje, které budou moci sloužit studentům, ale i jim samotným jako vzdělávací materiály. Učitel v 21.…
Zobrazeno 12 z 37 položek