Domů > Odborné články > Všechny články autora „Petr Drkula“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (64)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 64 položek
Základní vzdělávání
21. 1. 2020 0x 22551x
Pracovní listy k dějinám hudby: pravěká hudba – 1. část
Námět pro výuku v hodině hudební výchovy zaměřený na téma „hudba pravěku“, který je uskutečněn formou pracovního listu. Jeho zařazení do výuky je příhodné především v souvislosti s obecným tématem…
Základní vzdělávání
19. 9. 2018 0x 10813x
Tradiční lidový instrumentář v hudební výchově – 2. část
Příspěvek navrhuje možnosti zapojení hudebních nástrojů tradiční lidové hudby, které vycházejí z kořenů národní folklórní tradice a které jsou k tomuto účelu příhodné i svým technickým uzpůsobením,…
Základní vzdělávání
13. 9. 2018 0x 10770x
Tradiční lidový instrumentář v hudební výchově – 1. část
Příspěvek navrhuje možnosti zapojení hudebních nástrojů tradiční lidové hudby, které vycházejí z kořenů národní folklórní tradice a které jsou k tomuto účelu příhodné i svým technickým uzpůsobením,…
Základní vzdělávání
6. 6. 2018 0x 10057x
Meze tradice a metodiky v hudební pedagogice – 2. část
Cílevědomé a systematické metody výuky mají vysokou míru efektivity ve většině oblastí vzdělávání. Je však otázkou, zda v emocionálně citlivé sféře hudebního umění nemohou být mnohdy i překážkou…
Základní vzdělávání
31. 5. 2018 0x 11024x
Meze tradice a metodiky v hudební pedagogice – 1. část
Cílevědomé a systematické metody výuky mají vysokou míru efektivity ve většině oblastí vzdělávání. Je však otázkou, zda v emocionálně citlivé sféře hudebního umění nemohou být mnohdy i překážkou…
Základní umělecké vzdělávání
22. 3. 2017 0x 14083x
Lidová píseň – běžný předmět hudební výuky či niterný psychologický proces? – 2. část
Příspěvek přináší méně známé poznatky týkající se fenoménu lidové písně, které mohou obohatit jeho konvenční pojetí v rámci výuky hudebního oboru. Nabízí tak pohled na píseň jako na mnohovrstevnatou…
Základní umělecké vzdělávání
26. 1. 2017 0x 11051x
Lidová píseň – běžný předmět hudební výuky či niterný psychologický proces? – 1. část
Příspěvek přináší méně známé poznatky týkající se fenoménu lidové písně, které mohou obohatit jeho konvenční pojetí v rámci výuky hudebního oboru. Nabízí tak pohled na píseň jako na mnohovrstevnatou…
Základní umělecké vzdělávání
16. 2. 2016 0x 11598x
Autenticita tradičního lidového hudebního projevu
Příspěvek naznačuje možnosti či spíše směřování hudebně pedagogické práce zaměřené na interpretaci tradiční lidové hudby. Ta se může posouvat od konvenčních stylových poloh a představ tohoto odvětví…
Základní vzdělávání
16. 8. 2012 0x 14754x
Nové zvuky
Příspěvek předkládá a komentuje několik podnětů pro hudebně tvůrčí činnost ve škole, jak ji koncipuje George Self ve své práci New Sounds in Class. Ta ani přes časový odstup více než čtyřiceti let…
Základní umělecké vzdělávání
3. 8. 2012 1x 19907x
Putování za podmalbou na skle – 2. část
Příspěvek přináší praktická východiska pro oživování zaniklé výtvarné techniky – podmalby na skle, a to v návaznosti na svůj teoretický vstup v první části tohoto článku.
Základní umělecké vzdělávání
14. 6. 2012 1x 21533x
Putování za podmalbou na skle – 1. část
Příspěvek je věcným vstupem do oblasti zaniklé výtvarné techniky – podmalby na skle, která může být oživována také vlastní tvůrčí invencí žáků. Chápání tohoto fenoménu jakožto mnohotvárného a místně…
Základní vzdělávání
6. 6. 2012 0x 14040x
Liščí neděle
Příspěvek přináší několik podnětů pro začlenění jednoho z předvelikonočních témat, jakým je „Liščí neděle“, do školní či muzejněpedagogické práce.
Zobrazeno 12 z 64 položek