blok zeměpisu (závěrečné opakování místopisu jednotlivých světadílů)
blok pracovních činností (vaření)
časová dotace: cca 2 vyučovací hodiny na vlastní přípravu (pečení) a 2 vyuč. hodiny na zdobení
bílá – obrysy, vyznačení okrajových bodů (významné rovnoběžky, poledníky, města...)
zelená – nížiny
modrá – vodstvo (řeky, jezera, vodní nádrže, vodopády...)
čokoládová – hory, pohoří
žlutá – pouště, polopouště
Výstupem je vytvoření perníkové mapy světa.
Vyučující se nemusí striktně zabývat celým světem, může se s žáky zaměřit jen na Českou republiku, příp. na místní region. Nemusí se jednat jen o místopis, námět lze použít i na jiné geografické jevy (např. demografické charakteristiky aj.).
Vyučující hodnotí originalitu výrobku, obsahovou a věcnou správnost. Důležitá je také zpětná vazba, jak se práce žákům líbila, co by příště vylepšili, změnili atd. Důležité je, aby si uvědomili, zda pro ně tento netradiční blok hodin měl nějaký význam, zda došlo k naplnění očekávaných výstupů a zda si lépe přiblížili a představili základní a typické místopisné znalosti daného makroregionu.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-NC-ND 3.0 (Uveďte autora-Neužívejte komerčně-Nezasahujte do díla) .
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025