Domů > Odborné články > Gymnaziální vzdělávání > British Council a Člověk v tísni vydaly unikátní metodickou příručku Active Citizens
Odborný článek

British Council a Člověk v tísni vydaly unikátní metodickou příručku Active Citizens

4. 3. 2015 Gymnaziální vzdělávání
Autor
Radka Spiesová, Lucie Kundra

Anotace

British Council a Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni završil první tříletou fázi projektu Active Citizens, jehož hlavním cílem je posílení komunitního rozměru školy a aktivní zapojení studentů do řešení problémů v jejím okolí. Do projektu, který probíhal od ledna 2012 do prosince 2014, se zapojilo 1230 studentů a 79 vyučujících z 37 středních škol z celé České republiky, kteří realizovali 42 komunitních akcí. Projekt je součástí mezinárodního programu rozvoje komunit Active Citizens, který British Council realizuje v několika desítkách zemí světa.

„Mladí lidé v České republice dnes nečelí kauzálním výzvám jako během revoluce před pětadvaceti lety. Drobná trpělivá práce, jakou studenti ve svých projektech odvedli, je ale v jistém smyslu těžší než střet během studentské stávky v listopadu 1989 a je stejně důležitá pro rozvoj demokracie. Proto jsem rád, že se organizace Člověk v tísni spolu s British Council podílela v rámci projektu Active Citizens na tom, aby demokracie v České republice byla silnější,“ říká ředitel společnosti Člověk v tísni Šimon Pánek.

Učitelé ze škol, které se do projektu zapojily, absolvovali semináře, na nichž si osvojili techniky, jak studenty vést k lepšímu poznání sebe sama, vztahů v jejich okolí, vlastní komunity a k zapojení do komunitního dění. Na školách pak vytvořili studentské týmy, které ve spolupráci s učiteli analyzovaly situaci a problémy v jejich komunitě a naplánovaly a realizovaly projekty, jejichž cílem bylo daný problém vyřešit. Studenti se zaměřili například na bourání předsudků, pomoc dětem z dětských domovů nebo podporu kulturního života v komunitách.

V rámci projektu vznikla unikátní metodika programu Active Citizens, jejímž cílem je posílit v mladých lidech motivaci a schopnosti nezbytné pro partnerskou spolupráci uvnitř komunit. Publikace je určena především pedagogům středních škol, kteří v ní najdou praktické zkušenosti a aktivity do výuky i teoretická východiska a metodické zázemí pro práci se studenty. Předností metodické příručky je její interaktivní prostředí, které umožňuje práci s videi, rychlé vyhledávání či tvorbu poznámek. Publikace je dostupná ke stažení na stránkách projektu.


Projekt Active Citizens byl financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Radka Spiesová, Lucie Kundra

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.