Odborné články Základní vzdělávání Didaktická hra – Pravda–lež
Odborný článek

Didaktická hra – Pravda–lež

28. 3. 2011
Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Libuše Sochorová

Anotace

Žáci si zábavnou formou upevní znalosti z oblasti hygienických a režimových návyků.

Cíl

  • žáci si upevňují své znalosti z oblasti hygieny a zdravé výživy

Pomůcky

  • soubor otázek (viz příloha), šátek pro každého žáka

Žáci se postaví do řady před tabuli a zaváží si oči šátkem (předejdeme tím švindlování). Učitel začne pokládat otázky týkající se zdravé výživy, hygienických návyků, pitného režimu, pohybového režimu a denního režimu, které má nachystané.

Úkol

  • pokud s výrokem souhlasíš, udělej krok vpřed,
  • pokud s výrokem či otázkou nesouhlasíš, udělej krok vzad.

Hra je na vypadávání. Nejlepšího hráče můžeme odměnit např. diplomem.

Pozn.: Místo kroků vpřed a vzad můžeme provádět i jiné úkony, např. vzpažit ruce, provést dřep apod. (záleží na prostoru ve třídě).

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
doc
28.32 kB
Dokument
Příloha – Soubor otázek

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Libuše Sochorová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Kolekce

Článek je zařazen v těchto kolekcích:

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence sociální a personální
  • vytváří si pozitivní představu o sobě samém, která podporuje jeho sebedůvěru a samostatný rozvoj; ovládá a řídí svoje jednání a chování tak, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty

Průřezová témata:

  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Seberegulace a sebeorganizace

Nutné pomůcky:

soubor otázek (viz příloha), šátek pro každého žáka