Autoři:
Iva Fastová (metodika)
Marcela Kořínková (text písní)
Petr Kořínek (hudba)
Kateřina Kvačková (ilustrace)
Příprava
Nová slovní zásoba:
elephant, monkey, kangaroo, crocodile, hippo, polar bear, fish
Motivační cvičení (10 min.)
Ukažte žákům několik obrázků zvířátek nebo plyšáků, které už umí pojmenovat,
a zopakujte otázku: What´s this? Žáci odpovídají slovem nebo větou:
It´s a ... This is a ... Zopakujte další známé otázky: What colour is it? How many legs does it have? Is it big? Is it small? apod.
Nechte žáky uhodnout, co znamená česky výraz: zoo.
Povídejte si, kdo už byl v zoo, co tam viděl, s kým tam byl ... Povzbuďte žáky, aby vám odpovídali anglickými slovíčky, která již znají. Zahrajte si hry s obrázkovými kartami.
Hry s obrázkovými kartami:
1. What is this?
Kdo umí pojmenovat zvíře na obrázku, kartu dostane. Vítěz je ten, kdo zná nejvíc slovíček!
2. Nejrychlejší vezme kartu!
Vezmi ze stolu kartu zvířete, které učitel jmenoval.
3. Hádej, které zvíře jsem si zvolila.
Po několika příkladech přebírá roli učitele žák.
4. Kimova hra.
Zapamatuj si zvířata (nebo i pořadí), která leží na stole. Za minutu je učitel zakryje a skupina žáků je zkusí nakreslit na papír.
Aktivita - práce s celou třídou (10 min.)
Pantomimicky žákům prezentujte další zvířátka z písničky. Žáci hádají, o které zvíře se jedná. Naučte žáky mimická gesta ke každému zvířátku.
Hry:
Předveď zvíře. Uhodni zvíře, které předvádím já.
Role učitele a žáků se mohou střídat.
Práce s písničkou:
Žáci si poslechnou společně nahrávku 2-3x, aby se naučili melodii, a při druhém a dalším poslechu mohou s nahrávkou zpívat. S pomocí žáků připravte gestikulaci i k dalším výrazům v písničce. Písničku ještě 1-2x zazpívejte s nahrávkou či bez, ale již s gesty.
Práce s listem - samostatná a skupinová práce (22 min.)
Prohlédněte si se žáky pracovní list a zopakujte pokyn: Point to ...
Požádejte žáky, aby uhodli, proč je jeden domeček prázdný. Žáci do něj mohou namalovat své zvířátko.
Ukažte žákům velkou čtvrtku, kterou jste si předem připravili jako plán velké zoologické zahrady (inspirace viz Příloha č. 4). ZOO je prázdná, žáci do ní nalepí zvířata, která namalovali, vybarvili a vystříhali ze svého pracovního listu.
Prezentujte nebo zopakujte pokyny: colour, cut, stick. Zkontrolujte, zda žáci zadání pochopili.
Zatímco žáci vystřihují a vybarvují, máte možnost s jednotlivci upevnit výslovnost a slovní zásobu.
Tip: Máte-li k dispozici fotografie žáků nebo celé vaší třídy, vlepte je na plakát.
Závěr hodin (3 min.)
Na závěr hodiny si ještě jednou novou písničku zazpívejte i s gestikulací.
Překlady do češtiny lze použít v takové míře, v jaké učitel uzná za vhodné vzhledem k jazykovým schopnostem žáků. Lze je zcela vynechat a anglické výrazy objasňovat jen pomocí pohybů.
Pracovní list pro žáka je komponován tak, aby si žáci mohli obrázky vybarvit, vystřihnout a slepováním vytvářet různé postavičky tematicky spjaté s obsahem písně. Text písně, který je uveden po straně pracovního listu, tak zůstává na samostatném kousku listu a žák si postupně vytváří malý zpěvníček ze všech textů písní, se kterými pracoval.
Příloha č. 1: Pracovní list pro žáka: Slova písně, obrázky k vystřihování a vybarvování
Příloha č. 2: Noty k písničce
Příloha č. 3: Ilustrační obrázek
Příloha č. 4: Zvířata v ZOO, plánek
Příloha č. 5: Zvukový záznam písničky
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.