Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k učení > efektivně využívá různé strategie učení k...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Hodina matematiky s přítelem počítačem – společné tečny kuželoseček

Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Autor Václav Zemek
Určení společných tečen elipsy a paraboly graficky i analyticky. Využití programů Cabri geometrie a Derive.

V hodinách matematiky musíme s časem dobře hospodařit. Proto je někdy obtížné rozhodování, zda do výuky zařadit či nezařadit úlohu, která je sice zajímavá, přínosná, ale příliš mnoho času zabírají úpravy výrazů či složité konstrukce. S „přítelem" počítačem lze tento problém minimalizovat. Ukažme si to na úloze o společných tečnách kuželoseček.

Metodické poznámky

Metodické zpracování úlohy o společných tečnách kuželoseček je nutno přizpůsobit konkrétním podmínkám školy. V ideálním případě pracujeme v počítačové učebně s žáky, kteří ovládají příslušné programy. S nimi dohodneme strategii řešení, pomůžeme jim při zpracování dílčích kroků na počítači a na závěr porovnáme a shrneme výsledky. Další úlohy mohou žáci řešit samostatně nebo ve skupinách s individuální pomocí učitele. Myslím, že i pokud máme k dispozici pouze učebnu s dataprojektorem, je přínosné vysvětlit žákům řešení uvedené úlohy.

V RVP pro gymnázia je napsáno, že „vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka také k užívání kalkulátoru a moderních technologií k efektivnímu řešení úloh a k prezentaci výsledků". Vyučovací hodina matematiky, kterou popisuji, přispěje při dobrém metodickém vedení k tomuto cíli.

Přílohy:
NáhledTypVelikostNázev
pdf126 kBo společných tečnách kuželoseček.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek