Cíle projektu:
Realizace projektu (metodický návod)
1. ÚVODNÍ HODINA
Seznámení s cílem projektu a průběhem jeho realizace, rozdělení žáků ve třídě do rovnocenných skupin
Výstupem úvodní hodiny je rozdělení žáků do skupin, rozdělení rolí ve skupině a výběr geologické éry, která je nejvíce zajímá a o které by chtěli informovat ostatní žáky.
2. NÁSLEDUJÍCÍ HODINY
Vytvoření pracovních míst (uspořádání třídy)
Třídu je vhodné uspořádat podle potřeb pracovních míst jednotlivých skupin, vhodné je sloučení lavic, větší prostor pro psaní atd.
Zajištění pomůcek a literatury
Žáci si zajistí studijní literaturu týkající se jejich geologické éry, lze využít internetových zdrojů (pozor na důvěryhodnost některých internetových portálů a blogů). U některých skupin se vyskytl problém týkající se nedostatku informačních zdrojů, publikací, odborné literatury, proto jsem do přílohy zařadila výčet některých z nich.
Vlastní zpracování projektu (na zpracování projektu doporučuji 3 vyučovací hodiny)
Získané informace a myšlenky žáci převedou na formát balicího papíru. Do plakátu mohou kreslit, psát (ne opisovat bezhlavě z literatury, ale vybírat podstatné informace), lepit obrázky atd.
3. ZÁVĚREČNÁ HODINA, případně 2 HODINY (prezentace)
Prezentace měla obsahovat tyto základní body:
Poznámka: některé skupiny si přinesly i různá DVD, videokazety s touto problematikou, které jsme si ještě následující hodinu promítli, abychom toto téma důstojně uzavřeli a zakončili.
Projekt Geologické éry byl vyzkoušen v hodinách přírodopisu v 9. ročníku, počet hodin věnovaných pro vlastní zpracování záleží na volné hodinové dotaci učitele a na šikovnosti žáků a předchozích zkušeností s projektovou výukou. Doporučuji ponechat cca 3 až 4 vyučovací hodiny na zpracování projektu a následně každou vyučovací hodinu věnovat jedné geologické epoše. Prezentaci mohou žáci obohatit prezentací v PowerPointu, ukázkou obrázků, zhlédnutí videa, DVD, různými zajímavostmi. Výklad doplní zápisem na tabuli a na závěr jako zpětná vazba je dobré, aby si skupina, která odprezentovala, připravila pro ostatní žáky opakovací kvíz či doplnovačku na danou problematiku.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.