Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Autoevaluace pomáhá učitelům uspět (USA)

Ikona informativni

Autoevaluace pomáhá učitelům uspět (USA)

Autor: Lucie Procházková
Anotace: Formativní testy dávají učitelům zpětnou vazbu - pokud se například u jedné otázky objeví větší množství špatných odpovědí, je to výsledek práce učitelů.
Příspěvek může být vzhledem k datu publikace zastaralý. V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.

 


V newyorské čtvrti Barrington mají učitelé značnou svobodu v tom, jak budou ve svém okrese učit a naplňovat očekávané výstupy dané kurikulem. Evaluaci své práce provádějí prostřednictvím žákovských formativních testů. Původní sumativní testy neumožňovaly zaznamenat žákův pokrok a ani se z nich učitelé nedozvěděli, kde mají ve své práci rezervy, která oblast učiva nebo žákových dovedností by si zasloužila větší pozornost. Na Rhode Island je 314 škol, z nich 43 škol je v této oblasti považováno za inspirativní. Všech šest barringtonských škol je mezi těmito 43 školami. Na otázku, čím je to způsobeno, odpovídají všichni svorně, že je to díky formativním testům. Ty dávají učitelům každý měsíc zpětnou vazbu - pokud se například u jedné otázky objeví větší množství špatných odpovědí, je to výsledek práce učitelů. Znamená to, že významný počet žáků učivu dostatečně neporozuměl. Učitelé tedy mohou cíleně pracovat na znalostech a dovednostech svých svěřenců. U žáků se neprohlubují mezery v učivu, mají možnost pravidelně vidět své dílčí pokroky a zároveň věří učitelům, že dělají maximum pro to, aby je vedli správnou cestou ke vzdělání a úspěchu. Více informací zde.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
INFO
Publikován: 20. 11. 2008
Zobrazeno: 2830krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Autoevaluace pomáhá učitelům uspět (USA). Metodický portál: Články [online]. 20. 11. 2008, [cit. 2020-05-28]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2783/AUTOEVALUACE-POMAHA-UCITELUM-USPET-USA.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.