Australská asociace ředitelů základních škol (APPA) tvrdí, že učitelé tráví příliš mnoho času výukou takových témat, jako jsou bezpečnost při jízdě na kole, drogy, sexuální výchova, takže na rozvoj čtení, psaní nebo matematických schopností není dost času. Prezidentka asociace uvedla, že státní kurikulum je předimenzované a už lze jen těžko dosahovat vzdělávacích cílů. V Queenslandu se nedostatky ve znalostech a dovednostech žáků projevily při národních testech čtenářské a matematické gramotnosti, kdy 3. a 5. ročníky skončily na 7. místě z 8 států, 7. a 9. ročníky se umístily na 6. místě. Prezident queenslandské asociace ředitelů prohlásil, že pokud se ve výuce chceme zaměřit na vše, nedosáhneme ničeho, a navrhuje zaměřit se v současné době na čtenářskou a matematickou gramotnost. Podle zářijového šetření 96 % z 5000 ředitelů škol volá po zjednodušeném kurikulu, APPA proto podala návrh na změny Národnímu kurikulárnímu institutu. Více informací naleznete zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025