Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Zvyšují velké nároky v testech celkovou úroveň...

Ikona informativni

Zvyšují velké nároky v testech celkovou úroveň vzdělání? (USA)

Autor: Lucie Procházková
Anotace: Ve státě Virginie žáci každoročně od roku 1998 procházejí testy, které zjišťují, zda dosahují vzdělávacích standardů. Po deseti letech je tedy na místě otázka, zda testování přináší ve výsledcích žáků zlepšení.


Ve státě Virginie žáci každoročně od roku 1998 procházejí testy, které zjišťují, zda dosahují vzdělávacích standardů (Standard of Learning tests). Pokud v testech uspějí, škola získá akreditaci. Tyto standardy byly vytvořeny na základě dohody učitelů, rodičů, akademiků a dalších sociálních partnerů školy. Bohužel, postupně se obsah testů stal kritériem pro výběr učiva. Po deseti letech je tedy na místě otázka, zda testování přináší ve výsledcích žáků zlepšení. Pokud se na to díváme z pohledu školy, tak ano - žáků úspěšných v testech přibývá, za deset let stoupl i počet akreditovaných škol, v minulém školním roce dosáhlo plné akreditace již 92 % státních škol. Ale z pohledu žáků? Názory se různí. Někteří odborníci tvrdí, že úspěchy v testech jsou na úkor kritického myšlení a analytických dovedností žáků. Jiní tvrdí, že pokud testy měří ty znalosti, které učitelé považují za důležité, není chybou přizpůsobovat obsah a rozsah učiva testům. Další zkušenosti ukazují, že pokud školy neuměly zacházet s hodnocením a individuálně podporovat žáky ve strategiích, jak při studiu uspět, tak jim testy pomohly tuto oblast práce s žákem rozvíjet. Ale školám, které tyto dovednosti uměly a praktikovaly, silný důraz na úspěchy v testech ubral na kreativitě. Více zde.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 30. 09. 2008
Zobrazeno: 4936krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Zvyšují velké nároky v testech celkovou úroveň vzdělání? (USA). Metodický portál: Články [online]. 30. 09. 2008, [cit. 2020-02-19]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2661/ZVYSUJI-VELKE-NAROKY-V-TESTECH-CELKOVOU-UROVEN-VZDELANI-USA.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.