Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Zvyšují velké nároky v testech celkovou úroveň...

Zvyšují velké nároky v testech celkovou úroveň vzdělání? (USA)

Informativní příspěvek
Autor Lucie Procházková
Ve státě Virginie žáci každoročně od roku 1998 procházejí testy, které zjišťují, zda dosahují vzdělávacích standardů. Po deseti letech je tedy na místě otázka, zda testování přináší ve výsledcích žáků zlepšení.


Ve státě Virginie žáci každoročně od roku 1998 procházejí testy, které zjišťují, zda dosahují vzdělávacích standardů (Standard of Learning tests). Pokud v testech uspějí, škola získá akreditaci. Tyto standardy byly vytvořeny na základě dohody učitelů, rodičů, akademiků a dalších sociálních partnerů školy. Bohužel, postupně se obsah testů stal kritériem pro výběr učiva. Po deseti letech je tedy na místě otázka, zda testování přináší ve výsledcích žáků zlepšení. Pokud se na to díváme z pohledu školy, tak ano - žáků úspěšných v testech přibývá, za deset let stoupl i počet akreditovaných škol, v minulém školním roce dosáhlo plné akreditace již 92 % státních škol. Ale z pohledu žáků? Názory se různí. Někteří odborníci tvrdí, že úspěchy v testech jsou na úkor kritického myšlení a analytických dovedností žáků. Jiní tvrdí, že pokud testy měří ty znalosti, které učitelé považují za důležité, není chybou přizpůsobovat obsah a rozsah učiva testům. Další zkušenosti ukazují, že pokud školy neuměly zacházet s hodnocením a individuálně podporovat žáky ve strategiích, jak při studiu uspět, tak jim testy pomohly tuto oblast práce s žákem rozvíjet. Ale školám, které tyto dovednosti uměly a praktikovaly, silný důraz na úspěchy v testech ubral na kreativitě. Více zde.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám