Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > V Ohiu měří přidanou hodnotu školy

Ikona informativni

V Ohiu měří přidanou hodnotu školy

Autor: Lucie Procházková
Anotace: Na základě obvyklých testů, kterými studenti procházejí, se dá změřit i přidaná hodnota jejich studia - důležitý není tedy jen výsledek, ale i pokrok na cestě k výsledku.
Příspěvek může být vzhledem k datu publikace zastaralý. V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.

 

Testy dokážou změřit, co studenti znají právě teď. Ale co když chceme zjistit, co nového se naučili za uplynulý školní rok? Takovou otázku si položili např. v Ohiu. Na základě obvyklých testů, kterými studenti procházejí, se dá změřit i přidaná hodnota jejich studia - důležitý není tedy jen výsledek, ale i pokrok na cestě k výsledku. Výkon studentů není posuzován jen srovnáváním s očekávanou úrovní pro daný ročník, ale zejména s jejich předchozím výkonem. William Sanders z univerzity v Tennessee, který se výzkumu zjišťování přidané hodnoty věnuje přes 20 let, vytvořil mechanismus, jenž navíc umí zohlednit školní minulost žáka. Na základě minulých výsledků a kroků ve studiu dokáže odhadnout, jak by měl výkon žáka vypadat, aby přidaná hodnota rostla. Je to i dobrý způsob, jak posuzovat kvalitu školy a práci učitelů. V různých oblastech s různými socio-ekonomickými podmínkami odpovídají těmto podmínkám i výsledky obvyklých testů, a tak se některé školy nikdy nevyšplhají mezi špičky. Ale pokud se zjišťuje přidaná hodnota školy, ta může být na škole s nadstandardními studijními výsledky výrazně menší než na škole, která díky náročným podmínkám pracně dosáhla standardu. Více zde.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
INFO
Publikován: 02. 09. 2008
Zobrazeno: 3673krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
PROCHÁZKOVÁ, Lucie. V Ohiu měří přidanou hodnotu školy. Metodický portál: Články [online]. 02. 09. 2008, [cit. 2020-04-07]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2596/V-OHIU-MERI-PRIDANOU-HODNOTU-SKOLY.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.