V tomto článku je krok za krokem popsána tvorba pracovního listu / virtuální třídní nástěnky v prostředí padlet.com. Materiály vytvořené na této platformě suplují třídní nástěnku, prostředí pro sdílení nápadů, žákovských prací, komentářů a diskusí, které během distančního vzdělávání mnohým učitelům chybí.
Tyto pracovní listy / virtuální nástěnky jsou vhodné:
- ke VZDĚLÁVÁNÍ NA DÁLKU,
- ke sdílení žákovských prací (fotografie, komentáře, videa, soubory),
- k vzájemné inspiraci žáků,
- k poskytování zpětné vazby, kterou chce učitel sdílet s ostatními žáky,
- ke skupinové či samostatné práci,
- k ověření přečtení a porozumění textu,
- k ověření znalostí,
- k procvičení práce s textem, práce s neúplným textem,
- pro práci metodou I.N.S.E.R.T, ŽIVOTABÁSEŇ apod.
- pro práci s žáky 2. ročníku (příp. 1. ročníku) až po studenty,
- pro práci s žáky bez i s potřebou podpůrných opatření,
- pro vyvození i procvičení učiva.
Výhody pro pedagogy:
- Po osvojení jednotlivých kroků trvá samotná tvorba jednoho listu / nástěnky cca 10 minut.
- Lze vytvářet šablony a opakovaně používat jen s úpravou zadání, čímž odpadne nastavování povolení komentářů apod.
- Je to výborný nástroj pro sdílení oboustranné zpětné vazby (podobně jako ve třídě, jen online), což učitelé jistě ocení při VZDĚLÁVÁNÍ NA DÁLKU.
- Učitel si pomocí tohoto nástroje zcela list/nástěnku přizpůsobí potřebám žáka a svým plánům, učivu …
- Pracovní list / nástěnka je generována pomocí jednoho kliku. Vznikne odkaz, který učitel zašle rodičům či žákům e-mailem, nebo jej vystaví mimo jiné možnosti na webových stránkách třídy, školy, v Google Classroom.
- Žáci vidí práci i zpětnou vazbu spolužáků. Učitel vidí práce a zpětnou vazbu všech žáků.
- Do prostředí tablet se může učitel přihlásit např. pomocí svého Google účtu. (Žáci registraci nepotřebují.)
Výhody pro žáky a rodiče:
- Vše funguje bez přihlašování, bez tvorby dalších účtů a generování přístupových hesel.
- Žák vyplní přes učitelem zaslaný či na webových stránkách školy vystavený odkaz (pomocí jednoho kliku).
- Vše lze provést v souladu s pravidly GDPR, i když škola nezřídila žákovské účty. Např. učitel zašle odkaz rodiči na e-mailovou adresu, ke které dal svolení v GDPR souhlasu, a rodič přepošle svému dítěti, nebo použije rovnou.
Nevýhody:
- Pokud žáci nejsou zaregistrovaní, je třeba je naučit podepisovat každý příspěvek. Je to ale jednoduché, ve škole si práci podepisují v tištěné podobě také.
- Volná verze aktuálně umožňuje zhotovení cca 3 nástěnek a vkládání fotografií je kapacitně omezeno. Placená verze stojí aktuálně 6 dolarů měsíčně. Lze zaplatit jen 1 měsíc (např. po dobu distančního vzdělávání či školního projektu).
Postup tvorby krok za krokem:
Postup v přiloženém materiálu je jedna z mnoha možností. Lze s ní vystačit, ale lze zkoumat i další funkce a tvořit velmi kreativní materiály k výuce.
Ukázka pracovního listu / testu pro představu (jedna z mnoha možností).
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ – přírodovědná hra pro žáky 5. ročníku k procvičení učiva
https://padlet.com/reditelka2/ww7ujs0ut8k59586
Odkaz na podřazenou nástěnku k výše uvedené hře: https://padlet.com/reditelka2/clmss4euf9t520o4
SVALY – pracovní list pro žáky 5. ročníku k procvičení učiva
https://padlet.com/reditelka2/jl62sgysixd6
SLOVNÍ DRUHY A VZORY PODSTATNÝCH JMEN – pracovní list pro žáky 5. ročníku k procvičení učiva
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.