Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Rámec profesních kvalit učitele cizího j...

Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka

Informativní příspěvek
Autor Mgr. Kamila Kolmašová

Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka vychází z Rámce profesních kvalit učitele (2012), který je výstupem národního projektu MŠMT Cesta ke kvalitě (2009–2011), a rozšiřuje jej o složku oborově didaktickou. Zahrnuje specifika výuky cizích jazyků a poskytuje komplexní obraz práce učitele cizího jazyka. Vymezuje a popisuje kompetence učitele nezbytné pro kvalitní vykonávání profese učitele cizího jazyka v podmínkách české školy tak, aby výuka měla nejlepší možný dopad na učení žáků, tedy na rozvoj jejich znalostí a dovedností v cizím jazyce a jejich vnitřní motivaci k jeho učení.

Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka sjednocuje pojetí kvality výuky cizího jazyka napříč cizími jazyky vyučovanými v České republice a může posloužit jako

  • nástroj pro podporu učitelů v profesním rozvoji,
  • nástroj pro reflexi/sebereflexi práce učitele,
  • vyjasnění toho, co znamená kvalitní výkon učitele cizích jazyků,
  • východisko pro DVPP,
  • nástroj pro hodnocení pedagogů vedoucími pracovníky,
  • sjednocující rámec pro profil absolventa oboru učitelství cizích jazyků.

Rámec profesních kvalit učitele je definován v určité míře obecnosti, aby s ním mohli pracovat učitelé všech stupňů vzdělávání, a to bez ohledu na délku jejich pedagogické praxe. Nabízí metu, ke které může učitel směřovat na cestě profesního rozvoje.

Přílohy:
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám