Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka vychází z Rámce profesních kvalit učitele (2012), který je výstupem národního projektu MŠMT Cesta ke kvalitě (2009–2011), a rozšiřuje jej o složku oborově didaktickou. Zahrnuje specifika výuky cizích jazyků a poskytuje komplexní obraz práce učitele cizího jazyka. Vymezuje a popisuje kompetence učitele nezbytné pro kvalitní vykonávání profese učitele cizího jazyka v podmínkách české školy tak, aby výuka měla nejlepší možný dopad na učení žáků, tedy na rozvoj jejich znalostí a dovedností v cizím jazyce a jejich vnitřní motivaci k jeho učení.
Rámec profesních kvalit učitele cizího jazyka sjednocuje pojetí kvality výuky cizího jazyka napříč cizími jazyky vyučovanými v České republice a může posloužit jako
Rámec profesních kvalit učitele je definován v určité míře obecnosti, aby s ním mohli pracovat učitelé všech stupňů vzdělávání, a to bez ohledu na délku jejich pedagogické praxe. Nabízí metu, ke které může učitel směřovat na cestě profesního rozvoje.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.