Odborné články Základní vzdělávání Čtenářská gramotnost v Austrálii se od 60. let 20. století nezměnila (Austrálie)
Odborný článek

Čtenářská gramotnost v Austrálii se od 60. let 20. století nezměnila (Austrálie)

18. 2. 2008
Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lucie Procházková

Anotace

Informace o posledních výzkumech PISA.

Podle posledních výzkumů PISA je Austrálie v přírodních vědomostech na 8. místě, v matematických dovednostech na 5. místě a ve čtenářské gramotnosti je na 4. místě. Austrálie se tak umístila v žebříčku vysoko nad průměrem OECD. Australané však nad svým zlepšováním přemýšlí stále. Vědci z Australian National University byli překvapeni, že podle jejich dlouhodobého výzkumu se v letech 1964 až 2003 čtenářská ani matematická gramotnost nezlepšily, možná dokonce mírně klesly. Přitom v průběhu téměř čtyřiceti let došlo k několika cíleným změnám, např. snížení počtu žáků ve třídách, a s tím souvisel i výrazný nárůst investic do vzdělávání. Vědci z univerzity však upozorňují, že zjištění jejich výzkumu jsou v souladu s výsledky TIMSS nebo PISA, protože zřejmě i v ostatních zemích zapojených do mezinárodního testování zůstaly výsledky v průběhu desetiletí na stejné úrovni. Více informací zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Lucie Procházková

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Kolekce

Článek je zařazen v těchto kolekcích:

RVP do 2024

Téma článku:

Čtenářská gramotnost