Domů > Odborné články > Gymnaziální vzdělávání > Soutěž o nejlepšího učitele angličtiny
Odborný článek

Soutěž o nejlepšího učitele angličtiny

12. 2. 2010 Gymnaziální vzdělávání
Autor
Mgr. Tereza Šmídová MBA

Anotace

Nadační fond Prague Post již podruhé vyhlásil soutěž o nejlepšího učitele anglického jazyka. Příspěvek informuje o průběhu soutěže a o vzdělávacích programech pro učitele základních a středních škol v ČR. Výstupy vzdělávacích programů ve formě tištěných materiálů i v elektronické podobě jsou zasílány zdarma do vybraných škol.

Nadační fond Prague Post (Prague Post Endowment Fund) letos otevírá 2. ročník soutěže „Best Teacher of English Award“, aby ocenil učitele angličtiny ze základních a středních škol, kteří pracují nadstandardně, používají zajímavé přístupy a učební strategie, reflektují učební styly svých žáků a používají inovativní výukové metody a multimédia ve své výuce. Velkou šanci na úspěch mají hlavně ti, jejichž žáci jsou zapojeni do mezinárodních projektů a výměn, udržují kontakty s partnerskými školami, účastní se různých olympiád a soutěží a hlavně jsou přirozenou autoritou, která dokáže motivovat. V prvním kole soutěže se sešlo 25 přihlášek, vybráno bylo 10 finalistů, na jejichž výukové hodiny se členové komise Prague Postu přijedou podívat. V březnu 2010 pak bude oceněno 6 nejlepších (tři angličtináři ze ZŠ a tři ze SŠ). Každý účastník soutěže obdrží věcný dárek ze sortimentu učebnic a vzdělávacích materiálů Oxford University Press. Výherci si dále odnesou cenu od společnosti Moser a finanční odměnu.

Nadační fond Prague Post je místní neziskovou organizací, která byla založena v roce 1992 jako samostatná, avšak příbuzná s organizací týdeníku The Prague Post. Snaží se propojit mezinárodní obchodní komunitu a místní neziskové organizace. Pro podporu vzdělávání v České republice organizuje různé vzdělávací programy, spolupracuje s učiteli ze středních a základních škol v ČR a poskytuje jim doplňkové učební materiály a semináře.

Nejstarším vzdělávacím programem nadace je bezesporu Newspapers in Education (viz přílohy č. 1 a 2), který vznikl v roce 1955 a od roku 1992 zasílá učební materiály v anglickém jazyce do téměř 60 středních škol v ČR. Zaměřuje se na výuku současných témat, obchodní angličiny, rozvoj samostatného myšlení, občanské zodpovědnosti, nových komunikačních a dalších technologií, které mají vztah k životu středoškoláka. Část materiálů zahrnuje otázky a aktivity, které napomáhají lepšímu porozumění vybraných článků z novin a podporují diskuzi.

Od ledna 2000 běží vzdělávací program Stone Circle (Kamenný kruh, příloha č. 3), který si klade za cíl zvýšení povědomí o otázkách životního prostředí. Snaží se iniciovat používání vědeckých pozorování a analýz při diskuzích nejen o globálním a lokálním životním prostředí. Tento měsíčník poskytuje nápady na konkrétní komunitní projekty. O čtyři roky později se rozšířil o multikulturní problematiku, témata z neziskové sféry a problematiku lidských práv. Nejmladší vzdělávací program nadačního fondu s názvem Down the rabbit-hole (Zaječím příbytkem, příloha č. 4) je určený pro žáky ZŠ ve věku 7 až 11 let. Autoři s pedagogickým vzděláním připravují doplňkový materiál, který doplňuje rámec běžné učebnice cizích jazyků s cílem zábavnou formou procvičit a rozšířit znalosti angličtiny. Žákům 3. – 5. třídy jsou nabídnuty říkanky, pohádky, hádanky, doplňovačky, kvízy, křížovky, hry, humor, obrazové přílohy a autorské ilustrace Michala Neradila (v příloze č. 4 je ukázka z čísla 1/2010). Lekce jsou zasazeny do dobrodružného příběhu, ve kterém hrají hlavní roli žáci, kteří v rámci děje plní jednotlivé úkoly. Na konci každého příběhu žáky čeká symbolická odměna. Všechny vzdělávací programy závisejí na podpoře sponzorů a dárců, díky nimž se tyto materiály mohou volně rozesílat do škol. Bližší informace najdete na této adrese: education@praguepost.com, www.ppef.cz.

Newspapers in Education – je mezinárodní program, který využívá noviny při výuce angličtiny, vznikl v USA v roce 1955, Nadační Fond ho však začal rozesílat až v roce 1992, kdy byl zaregistrován a kdy jsme využili podobné myšlenky, propojit výuku anglického jazyka s aktuálními tématy, o kterých se píše v tisku.

Down the Rabbit-Hole – Nadační fond opustil ideu formy dobrodružného příběhu, ve kterém děti hrají hlavní roli a plní jednotlivé úkoly. Tak tomu bylo v roce 2007/2008. Teď je tematika víceméně na autorovi a kreslíři Michalovi Neradilovi (je to absolvent pedagogické fakulty a bývalý učitel na ZŠ).

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
293.95 kB
PDF
Příloha 1
pdf
724.61 kB
PDF
Příloha 2
pdf
255.86 kB
PDF
Příloha 3
pdf
854.49 kB
PDF
Příloha 4

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Tereza Šmídová MBA

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.