Očekávané výstupy, formulované v RVP PV v jednotlivých oblastech, představují dílčí schopnosti, poznatky, dovednosti, postoje a hodnoty, které ve svém celku získávají podobu kompetencí, jejichž dosažení se u dítěte na konci předškolního období zpravidla očekává. Pojetí RVP PV neumožňuje, aby tyto výstupy byly formulovány v příliš konkrétní podobě. Učitelky, které toto potřebují, si je samy rozpracovávají a konkretizují. Užívají při tom různých metodik a materiálů.
Jedním z takových je kruhový diagram Co všechno už umím. Kompetence uvedené v tomto materiálu nám byly vzorem, který jsme si v rámci naši mateřské školy a podle našich potřeb upravili. Vzniklé schéma používáme při tvorbě třídních programů, v individuální diagnostice vzdělávacích pokroků u dětí a pro tvorbu individuálních programů.
Jsem obratný a pohybově zdatný
Jsem šikovný a samostatný
Budu se učit psát
zleva doprava; při grafických a výtvarných činnostech; využívám celou plochu papíru, nebo prostoru.
Budu se učit číst
Budu se učit počítat
Co už vím o světě
Co vím o sobě a o lidech
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.