Diskutujte se žáky o tom, jaké jazyky znají, a zaznamenávejte odpovědi na tabuli. (10 minut)
Rozdělte žáky do dvojic/malých skupin s úkolem dát dohromady seznam pěti jazyků, kterými se ve světě mluví nejčastěji. Schopnější žáci mohou sepsat seznam deseti jazyků. Páry a skupiny zaznamenávají svou volbu na malé tabule.
Rozdejte žákům také Pracovní listy č. 1 - Nejrozšířenější jazyky a nechte je zaznamenávat odpovědi do prvního sloupce.
Nechte žáky, aby ostatním své výsledky přednesli, a pak o nich diskutujte.
Rozdejte informační leták 50 nejrozšířenějších jazyků (Pracovní list č. 2) a diskutujte o nich. Jsou žáci překvapeni? Existuje spojitost mezi nejrozšířenějšími jazyky a počtem zemí, v nichž se těmito jazyky mluví?
Použijte atlas nebo mapu světa a lokalizujte některé země. Zaznamenejte informace do pracovního listu. (30 minut)
Poznámka: Na závěr žákům na mapě světa ukažte jednu zemi a zeptejte se jich, jakým jazykem se v ní hovoří. Co jiného o této zemi vědí? (5 - 10 minut)
Tuto aktivitu je možné využít přímo jako motivaci v rámci učiva o světě a jazycích ve světě na 2. stupni ZŠ.
Překlad a úprava textu: Gabriela Baladová.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.