Odborníci z Pedagogického institutu Londýnské univerzity se domnívají, že by do rámcového vzdělávacího programu měla být vedle ostatních předmětů zahrnuta i výuka o ateismu a agnosticismu – jako o jedné z největších myšlenek, jež nejvíce ovlivnila svět v uplynulých dvou staletích. Systematická výuka o ateismu je už sice do školní výuky zahrnuta v rámci jiných předmětů, ale spíše jako téma prolínající se různými obory, stejně jako téma klimatických změn nebo etika.
Tento typ výuky by měl být vyučován na druhém stupni, ale začít by se s ním mohlo již s dětmi okolo 9–10 let.
A proč by se vlastně měla výuka o ateismu do škol zavést? Především se nejedná o snahu indoktrinovat děti ateismem. Totéž, co platí v rámci kurikula např. o křesťanství a všech ostatních náboženstvích, by mělo platit i pro ateismus. Mladí lidé by se měli umět zamýšlet a vyjadřovat o takových tématech, jako je argumentace pro a proti boží existenci, o otázce pravděpodobnosti života po smrti. Měli by uvažovat nad tím, zda má lidský život mimo rámec určitého náboženství smysl, nebo kde jinde člověk bere morální hodnoty. Neopomenutelné jsou i historické perspektivy, zejména dopad ateistických myšlenek na intelektuální a umělecký život během minulých 250 let. Britští odborníci to pojali jako příspěvek k tomu, jak by měl vlastně globální obrázek obsahu školního vzdělání vypadat, a že porozumění ateismu, stejně jako náboženstvím, je toho nedílnou součástí.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.