Domů > Odborné články > Předškolní vzdělávání > Individuální přístup k dětem s odloženou školní docházkou
Odborný článek

Individuální přístup k dětem s odloženou školní docházkou

26. 5. 2009 Předškolní vzdělávání
Autor
Petra Valachová

Anotace

Autorka ve své práci porovnávala úroveň grafomotorického vývoje dětí předškolního věku s výkonností dětí s odkladem školní docházky. Pro své pozorování vytvořila grafomotorické listy a svoji práci obohatila o teoretickou část zabývající se vývojem dítěte předškolního věku, školní zralostí, odkladem školní docházky a úlohou učitelky v MŠ.
Vývoj jemné motoriky a grafomotoriky

Motorika, neboli hybnost, je souhrn pohybových aktivit řízených nervovým systémem a uskutečňovaný kosterním svalstvem.

Hrubou motorikou označujeme souhrn pohybových aktivit řízených nervovým systémem a uskutečňovaný kosterním svalstvem. Je to tedy vše, co souvisí s pohybem (skok po jedné noze, skok oběma nohama snožmo, kopání do míče, hod oběma i jednou rukou, chycení míče).

Oproti tomu jemná motorika je postupné zdokonalování jemných pohybů rukou, uchopování a manipulace s drobnými předměty. Jsou to činnosti, které umožňují dětem ve škole rychle a čitelně psát bez velké námahy.

Příloha

Individuální přístup k dětem s odloženou školní docházkou - Absolventská práce z Vyšší školy pedagogické a Střední pedagogické školy v Litomyšli (plné znění).

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
5.66 MB
PDF
Individuální přístup k dětem s odloženou školní docházkou

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Kolekce

Článek je zařazen v těchto kolekcích:

Téma článku:

Pedagogika