Ačkoli nemá toto označení rád, je John Macbeath považován za „guru myšlenky autoevaluace školy". Pracuje jako profesor "educational leadershipu" na Univerzitě v Cambridge. V 70. letech 20. století byl zastáncem myšlenky "de-schoolingu", jakéhosi „odškolštění" škol, tzn., že školy by nemusely vůbec vyučovat své žáky ve školních budovách, ale v reálném prostředí - v parcích, obchodech, nemocnicích apod. V popředí jeho zájmu stále stojí žák, ve své kanceláři má na zdi plakát s nápisem „Je lepší požádat o odpuštění než o dovolení."
Byl to MacBeathův tým, který prosadil myšlenku maximálního sebehodnocení škol a s ní spojenou novou hlavní funkci anglické inspekce Ofsted, která má zejména kontrolovat proces vlastního hodnocení školy, ne práci školy jako takovou. John Macbeath autoevaluaci charakterizuje zejména jako cestu objevování než jako rigidní jízdu ve vyjetých kolejích, jak uvádí ve své knize School Inspection and Self-Evaluation z roku 2006. V roce 2007 vyšla v češtině kniha Serena aneb Autoevaluace škol v Evropě, která přináší závěry z projektu Bridges across Boundaries a jíž je spoluautorem. Více zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.