Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Jak nejlepší školy překonávají své vstupní šance (UK)
Odborný článek

Jak nejlepší školy překonávají své vstupní šance (UK)

18. 5. 2009 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lucie Procházková

Anotace

Anglická inspekce Ofsted sledovala 12 škol, u kterých se vzhledem k podmínkám neočekávaly výjimečné výsledky.

Vrchní inspektorka Christine Gilbert říká, že výjimečnost se nestává náhodou. Anglická inspekce Ofsted sledovala 12 škol, u kterých se vzhledem k podmínkám neočekávaly výjimečné výsledky. Tyto školy se potýkají s množstvím imigrantů, uprchlíků a žadatelů o azyl. Ze zprávy vyplývá, jakou cestu musely tyto školy ujít. Především se zaměřily na to stát se školami komunitními spolu se silným vedením školy. Neznalost jazyka nebo sociální znevýhodnění se ukázaly jako silné bariéry, proto se kladl důraz na práci s komunitou a také jejím vzděláváním. Bylo potřeba posílit vzdělanost a zkušenosti učitelského sboru, který musí fungovat jako tým s jednotnou strategií a vizí do budoucna. Školy fungují pod silným vedením, které má vysoké nároky, značná očekávání, ze kterých nesleví, ale udělá maximum pro své žáky, aby se vize mohly naplňovat. Školy také garantují vysokou míru inkluzivity. Více zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Lucie Procházková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.