Geografické vzdělávání v České republice má svou nezastupitelnou pozici jak v primárním vzdělávání (základní škola), tak i ve středních a vysokých školách. Autor článku poukazuje na využití Shulmanovy koncepce pedagogického obsahu v geografickém vzdělávání, ale také na „růst geografického obsahu" s intelektuálním vývojem žáků/studentů (spirálové nebo také vývojové kurikulum). Dále seznamuje čtenáře s konkrétními obsahy a jejich spirálovou podobou (demografická revoluce) či s postupy a s formami (třídění kartiček). Upozorňuje na geografické aktivity či formy, jež některá geografická pracoviště používají pro své studenty, budoucí učitele geografie, nebo i nabízejí školám pro výuku geografie v terénu.
V příspěvku se autor spíše v náznacích věnuje koncepci místa, která je jednou ze základních témat v Mezinárodní chartě geografického vzdělávání (1994) nebo v amerických geografických standardech (1994). Toto téma dominuje i v kurikulech na Britských ostrovech. Autor ukazuje možnost, jak chápat význam místa na rozdíl od místního regionu či místa jako pouhé polohy či umístění.
O britském kurikulu viz více na www.rvp.cz/clanek/711/853.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.