Ve Spojených státech za poslední roky výrazně vzrostl počet žáků vzdělávaných mimo školu. V roce 2007 to bylo již 1,5 milionu dětí, což je nárůst o 74 % od roku 1999 a více než o třetinu od roku 2003. Původně se rodiče rozhodovali pro domácí vzdělávání dětí zejména z morálních a náboženských důvodů. V roce 2003 probíhal výzkum, kdy rodiče měli vybrat ze šesti důvodů ty, které byly motivací pro vzdělávání dětí mimo školu. V roce 2007 byla škála rozšířena o sedmý důvod - zájem o netradiční přístup ke vzdělávání dítěte. Někteří rodiče při výuce postupují podle školního kurikula, druhá skupina rodičů přezdívaná „unschoolers" (odpůrci školy) považují standardní výukové metody kurikula a standardní testování znalostí za kontraproduktivní a vytvářejí si své zcela vlastní osnovy. Výzkum měl tedy přinést i odpověď na otázku, co ovlivnilo výrazný nárůst domácího vzdělávání. Získat přesné údaje je však v takové skupině respondentů obtížné kvůli jejich postoji k výzkumům ve školství zaštiťovaných vládou. Více zde.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích: