Domů > Odborné články > Základní vzdělávání > Autoevaluace pomáhá učitelům uspět (USA)
Odborný článek

Autoevaluace pomáhá učitelům uspět (USA)

20. 11. 2008 Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Lucie Procházková

Anotace

Formativní testy dávají učitelům zpětnou vazbu - pokud se například u jedné otázky objeví větší množství špatných odpovědí, je to výsledek práce učitelů.

 


V newyorské čtvrti Barrington mají učitelé značnou svobodu v tom, jak budou ve svém okrese učit a naplňovat očekávané výstupy dané kurikulem. Evaluaci své práce provádějí prostřednictvím žákovských formativních testů. Původní sumativní testy neumožňovaly zaznamenat žákův pokrok a ani se z nich učitelé nedozvěděli, kde mají ve své práci rezervy, která oblast učiva nebo žákových dovedností by si zasloužila větší pozornost. Na Rhode Island je 314 škol, z nich 43 škol je v této oblasti považováno za inspirativní. Všech šest barringtonských škol je mezi těmito 43 školami. Na otázku, čím je to způsobeno, odpovídají všichni svorně, že je to díky formativním testům. Ty dávají učitelům každý měsíc zpětnou vazbu - pokud se například u jedné otázky objeví větší množství špatných odpovědí, je to výsledek práce učitelů. Znamená to, že významný počet žáků učivu dostatečně neporozuměl. Učitelé tedy mohou cíleně pracovat na znalostech a dovednostech svých svěřenců. U žáků se neprohlubují mezery v učivu, mají možnost pravidelně vidět své dílčí pokroky a zároveň věří učitelům, že dělají maximum pro to, aby je vedli správnou cestou ke vzdělání a úspěchu. Více informací zde.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Lucie Procházková

Hodnocení od uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.