Odborné články Základní vzdělávání Podmínky efektivního učení
Odborný článek

Podmínky efektivního učení

Anotace

Podmínky efektivního učení jsou závěrečnou prací studia k výkonu specializovaných činností Koordinátor školního vzdělávacího programu realizovaném v Národním institutu pro další vzdělávání, krajském pracovišti Ostrava v období od 11. 10. 2006 do 29. 4. 2008.

V příloze najdete zajímavou práci Podmínky efektivního učení, která je závěrečným dílem studia k výkonu specializovaných činností Koordinátor školního vzdělávacího programu realizovaném v Národním institutu pro další vzdělávání, krajském pracovišti Ostrava v období od 11. 10. 2006 do 29. 4. 2008. Závěrečná práce se zabývá třemi faktory, které podmiňují efektivitu učení a přináší několik praktických námětů k jejich vytváření. V úvodu je definován pojem efektivita v souvislosti s učením a nastíněny základní principy efektivního učení, za něž jsou považovány: optimální a smysluplný program výuky, realizace efektivní výuky a vytváření podnětného a bezpečného prostředí. Podkapitoly k těmto principům obsahují kromě krátkého teoretického pojednání o principu také ukázky z vlastní praxe autorky s náměty na práci se čtrnáctidenními plány, sebehodnocením, rovněž popis ukázkových hodin, které naplňují principy efektivní výuky.

Podmínky efektivního učení

Použitá literatura

BĚLECKÝ, Z.: Vzdělávací strategie - Smysl učení. Učitelské listy, ročník 14, číslo 2.
BROPHY, J. a kol.: Efektivní učení ve škole. Portál, 2005.
KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J., NEVOLOVÁ, D., KOPŘIVOVÁ, T.: Respektovat a být respektován. Spirála, Kroměříž, 2007.
KASÍKOVÁ, H.: Učíme (se) spolupráci spoluprací. AISIS, Kladno, 2005.
PETTY, G.: Moderní vyučování. Portál, Praha, 2006.
ŠLAPAL, M.: Dílna čtení v praxi. Kritické listy, ročník 2007, číslo 27.
ŠLAPAL, M.: Hodnocení, klasifikace a stěžejní hodnocené činnosti v ČJ. Kritické listy, ročník 2008, číslo 29.
ŠLAPAL, M.: Losovací kartičky. Kritické listy, ročník 2007, číslo 28.
ROSECKÁ, Z. a kol.: Malá didaktika činnostního učení. Tvořivá škola, Brno, 2006.
WOJNAR, P.: 10 otázek o reformě aneb průvodce změnami českého školství. Rodina a škola, ročník 54, číslo 9.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Pavla Múdra

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Článek pro obor:

Člověk a jeho svět