Odborný článek

Klima a vegetace

5. 9. 2008
Gymnaziální vzdělávání
Autor
Mgr. Markéta Kubešová

Anotace

V pracovním listu, který je doplňkem k učebním textům Jižní Amerikou se Zikmundem a Hanzelkou, získávají žáci dovednost využívat informace, které poskytují klimadiagramy Sao Paula a Antofagasty (Klimmadiagramme weltweit, 2007). Tato dvě města leží na stejné rovnoběžce, a přesto je jejich klima vlivem mořských proudů naprosto rozdílné. Následuje úkol, v němž žáci poznávají výškové vegetační stupně na fotografiích a popisují na základě obrázků změnu vegetace v závislosti na nadmořské výšce.

Tento pracovní list navazuje na článek Jižní Amerikou se Zikmundem a Hanzelkou.


Pracovní list:
Klima a vegetace (žáci zpracovávají úkoly ve dvojicích)

Literatura a použité zdroje

[1] – Klimadiagramme weltweit. Südamerika: Sao Paulo und Antofagasta. [cit. 2008-09-05]. Dostupný z WWW: [http://klimadiagramme.de/index_5.html].
[2] – DOSTÁL, V. Mýtus: brzy na Zemi nebudou žádné tropické deštné lesy. [cit. 2008-09-05]. Dostupný z WWW: [http://www.priroda.cz/detail_foto.php?id1=739&id2=789].
[3] – Edible and medicinal wild plantes - project Yungas in Argentina - Lama in la puna . [cit. 2008-09-05]. Dostupný z WWW: [http://www.couplan.com/i_images/i_yungas/lama_dans_puna_y.jpg].
[4] – BERND, A. Mangroves like this live in the Laguna de los Patos. [cit. 2008-09-05]. Dostupný z WWW: [http://www.afae.it/pages/tematica/biotopi/biotopi/immaginibiotopi/Lagunalospatos/venezuela2.jpg].
[5] – POLÁK, J. Vzpomínky na Ecuador - Tráva, tráva, tráva..., tak vypadá oblast tzv. parámos. [cit. 2008-09-05]. Dostupný z WWW: [http://www.horyinfo.cz/image/gallery_clanky_cesty/200605311110_paramos_500.jpg].
[6] – MARTINICO, C. Andes Mtns from air.. [cit. 2008-09-05]. Dostupný z WWW: [http://www.travelblog.org/Photos/66359.html].
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
188.48 kB
PDF
Klima a vegetace

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Markéta Kubešová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Gymnázium
  • Kompetence komunikativní
  • s ohledem na situaci a účastníky komunikace efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu
  • Gymnázium
  • Kompetence k řešení problémů
  • vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy;
  • Gymnázium
  • Kompetence k učení
  • efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, reflektuje proces vlastního učení a myšlení

Průřezová témata:

  • Gymnaziální vzdělávání
  • Environmentální výchova
  • Problematika vztahů organismů a prostředí

Mezioborove presahy:

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová, Individuální

Organizace prostorová:

Školní třída

Nutné pomůcky:

Pracovní list, Školní atlas světa